شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبدالمهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: گسترش استفاده از مواد مخدر یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی کنونی است که بسیار نگران کننده است به ویژه که در میان جوانان پسر و دختر رشد یافته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، گفت: گسترش استفاده از مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی در وقت کنونی است که این مسئله بسیار نگران کننده است به ویژه که در میان جوانان از پسر و دختر رشد یافته است و این قشری است که آینده را می سازد، لذا اعتیاد توانایی آنان را می گیرد.

وی افزود: این پدیده در دوره اخیر به شیوه فریبکارانه نفوذ پیدا کرده و از ابزار های متعدد برای شست‌وشوی فکری جوانان استفاده می شود به گونه ای که استفاده از مواد مخدر به صورت آشکار و مشخص نیست، بلکه از طریق قرص های آرامش بخش آغاز می شود و بعد از تأثیر پذیری جوان، وی را به قرص های بیشتری می کشاند.

شیخ کربلایی از مسئولین ذیربط خواست به این مسئله توجه ویژه ای بدهند و برای آن قوانین بازدارنده و مجازات تصویب کنند و گفت: قوانین موجود بازدارنده نیست و مجازات نیز خفیف است.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: برخی از مسئولین دولتی از تاجران مواد مخدر حمایت می کنند و این تاجران به خاطر روابطی که با مسئولین دارند از مجازات معاف هستند و کسانی هم که جریمه می شوند راه های بخشش زیادی پیدا می کنند.

وی اشاره کرد: جوانان به خاطر مشکلات اجتماعی و فرصت شغلی و عاطفی در بیکاری به سر می برند و در سطح مدارس و دانشگاه ها اختلال اجتماعی وجود دارد و این ها در ارائه آموزش آکادمیک و تربیتی درست عمل نمی کنند.

شیخ کربلایی تصریح کرد: پدیده دیگر رشد برخی مراکز فساد به ویژه در بغداد است که اسامی بهداشتی و اجتماعی مقبولی به خود گرفته، ولی در واقع فاسد است.

وی افزود: دولت باید در این خصوص هوشیار باشد و بداند که این مراکز جوانان را از نظر اخلاقی و ارزشی فاسد می کند و پدیده مراکز فساد در حال گسترش و رشد یافتن است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha