جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۳۰ مسجد و موسسه دینی در انگلیس خواستار مصونیت از طرح جریمه هوای پاک شدند

حوزه/ مدیران مسجد مرکزی بیرمنگام و نزدیک به ۳۰ مسجد و مرکز دینی در انگلیس می گویند در صورت اجرای طرح «جریمه منطقه هوای پاک» نمازگزاران قادر به شرکت در نماز و مراسم دینی نخواهند بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل ازbirminghammail، مسجد مرکزی بیرمنگام و نزدیک به 30 مرکز و موسسه مذهبی دیگر در انگلستان که در طرح «جریمه منطقه هوای پاک» قرار گرفته اند، خواستار مصونیت نمازگزاران از این طرح شدند.

از مدیران شورای شهری خواسته شده که بازدیدکنندگان و نمازگزاران مساجد و کلیساها را هنگام مراسم مذهبی، شرکت در تشییع جنازه یا حضور در نماز جمعه از طرح منطقه هوای پاک مصون بدارند، در غیراین صورت با اتهام تبعیض دینی مواجه خواهند شد.

مسجد مرکزی بیرمنگام، بزرگترین مسجد اروپا نزدیک به 5 هزار نمازگزار مسلمان را هر هفته به خود جذب می کند که این رقم در ایام عید به 25 هزار نفر می رسد. با این حال این مسجد در منطقه طرح هوای پاک قرار گرفته است. بر اساس این طرح نمازگزارانی که اتومبیل هایشان ویژگی های ضدآلودگی سخت گیرانه را رعایت نکرده باشند روزانه 8 یورو جریمه خواهند شد.

محمد افضل به عنوان ریاست مسجد مرکزی بیرمنگام گت: این جریمه های جدید بر روی مومنین می تواند در شرکت آنان در مراسم مذهبی، نمازهای جمعه و تشییع جنازه ها اثر منفی بگذارد. این مسئله هزاران نفر را که هر هفته در مراسم مسجد شرکت می کنند متاثر می کند. در ایام ماه رمضان ما نزدیک به 25 تا 30 هزار نمازگزار داریم. بسیاری تشییع جنازه ها هستند که مردم از شهرهای مختلف بردفورد یا لندن و غیره حضور می یابند.

وی افزود: نمازگزاران اغلب مجبورند که با اتومبیل به اینجا بیایند و چاره دیگری ندارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha