جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها

حوزه/مدیر موسسه فرهنگی تربیتی توحید قم از برگزاری همایش ملی «تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها در آموزش و پرورش» خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا فرهادیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبیین اهداف برگزاری این همایش اظهارداشت: تببین جایگاه و نقش نهادینه سازی ارزش ها در تحول نظام آموزش و پرورش کشور ، عملیاتی کردن دومین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:«تعمیق تربیت و آداب اسلامی، تقویت اعتقاد و التزام به ارزشها» هدف اصلی این همایش است.

 وی افزود: از دیگر اهداف این همایش  می توان به؛ « تولید و ارائه برنامه مدوّن پرورشی»، «نهادینه سازی ارزشها»، «تجلیل و تقدیر از اساتید ، معلمان، مربیان موفق برتر سراسر کشور در حوزه نهادینه سازی ارزش ها » اشاره کرد.

عضو انجمن تعلیم تربیت حوزه علمیه قم بیان کرد: نظام آموزشی ما در بعد آموزشی برنامه مشخص و خوبی دارد اما در بعد تربیتی مستلزم برنامه مدونی از پایه اول ابتدایی تا پایه ششم است با توجه به مطالعات انجام شده ارتباط با خداوند، معرفت و ارتباط با خداوند، معرفت و ارتباط با امام (علیه السلام)، صبر و تقوا، التزام به ادب و آداب، التزام به تعاون و انفاق از جمله مبانی فکری است که لازم است در دوره ابتدایی کار شود و با برنامه و محتواسازی ارزشها زمینه برای به وقوع پیوستن ارزش در عمل دانش آموزان ایجاد شود و ایمان مستقر گردد.

وی با تاکید بر عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مبانی فکری تقویت چون ؛ معرفت و ارتباط با خدا، معرفت و ارتباط با امام، صبر و تقوا،التزام به ادب و آداب ، التزام به تعاون و انفاق از اهداف فکری این همایش است و معتقدیم  باید اهداف سند تحول عملیاتی و از برنامه های پراکنده و ناهماهنگ در یک مدرسه پرهیز شود و به همین لحاظ دست اندرکاران تعلیم و تربیت مخاطب این همایش هستند.

عضو انجمن تعلیم تربیت حوزه علمیه قم افزود: هدف دیگر این همایش ،نهادینه سازی ارزش ها، تدوین حلقه مفقوده بین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کلاس و مدرسه است که آموزگاران و دست اندرکاران اجرایی مدرسه بهترین کسانی هستند که می­توانند با طرح درس نویسی و برنامه ریزی به عملیاتی شدن سند تحول کمک نمایند.

مدیرموسسه فرهنگی تربیتی توحید قم خاطر نشان ساخت: در طرح نهادینه سازی ارزش های اسلامی با یک برنامه مدون و هماهنگ بین دروس، برنامه صبحگاه، مراسم ها و اردوها یک وحدت موضوعی و اجرایی ایجاد می شود تا زمینه وارد شدن دانش و باور از مرحله ذهن به مرحله عمل دانش آموز تحقق پذیرد.

 محورهای همایش

گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در آغاز هر کاری

گفتن السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) در هر صبح و شام

تاب آوری و کنترل خشم

احترام به پدر و مادر و بزرگتر ها

کمک به دیگران

قالب آثار:

آثار ارسالی باید مرتبط به محورهای 5 گانه همایش، مناسب با پیش دبستان و دبستان و در قالب های زیر باشد.

طرح درس:برای تدریس در کلاس 45دقیقه ای

طرح برنامه :برای مراسم صبحگاه و زنگ تفریح 10 دقیقه ای

طرح اردو:برای اردوهای یک روزه شامل تمام جزئیات اردو

تولید محصولات تربیتی به ترتیب اولویت: فیلم کوتاه سه تا 5 دقیقه، داستان کوتاه، شعر، نمایشنامه

توضیحات:

آثار مکتوب به صورت تایپ ورد و پی دی اف از طریق پست سی دی یا ایمیل به دبیرخانه ارسال گردد.

تمام آثار توسط هیئت علمی همایش و شورای داوری، مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه بررسی و رتبه بندی خواهد شد. به رتبه های برتر هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس تقدیم می گردد.

طرح های برگزیده در یک مجموعه مدون چاپ خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال 20 مرداد 98.

دبیرخانه همایش: قم بلوار جمهوری اسلامی کوچه 52 ساختمان شهاب طبقه سوم ، شماره تماس 09197521003

نشانی اینترتی ؛

http://tohidqom.ir/tohid/

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha