جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهارت آموزی

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم حساسیت و دغدغه مندی خانواده ها نسبت به مهارت آموزی فرزندان خویش تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرهادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: مهارت آموزی بچه ها از همین سنین پایین باعث می شود که اولاً آن ها در ورود به جامعه، افرادی کاردان و دارای حس مسئولیت باشند و ثانیاً هم این که این موضوع به شدت کمک می کند که آن ها در ورود به بازار کار و یافتن شغل مناسب، با توفیق بیشتری همراه باشند.

وی افزود: متاسفانه سیستم آموزش و پرورش ما کمتر افراد را با مهارت های مختلف در زندگی و یا مهارت های شغلی آشنا می کند و لذا باید کارشناسان فکری برای جبران این خلأ و کمبود کنند، چرا که امروزه دانش آموزان ما عمدتاً در نظام آموزشی فعلی، بدون مهارت لازم و کافی وارد مقاطع بالاتر و در نهایت دانشگاه می شوند.

این کارشناس و محقق حوزوی همچنین گفت: این ضعف و نقیصه البته هم به نهادهای آموزشی و تعلیم و تربیت ما باز می گردد و هم به نهادهای فرهنگی و سیستم رسانه ای، چرا که ما در رابطه با بحث آموزش و تبلیغات نیز مشکلاتی در این عرصه داریم که باید آن ها را برطرف نماییم.

وی ضمن انتقاد از رویه برخی خانواده ها در زمینه مسایل تربیتی و آموزشی فرزندان خویش خاطرنشان کرد: این انتظار درستی نیست که فقط از کودکان و نوجوانان توقع خوب درس خواندن را داشته باشیم بلکه در زمینه مهارت افزایی آن ها نیز باید بکوشیم، چه آن که عموماً فرزندان در مقاطع بعدی که وارد دانشگاه می شوند نیز نمی توانید خروجی های لازم را در کسب مهارت داشته باشند و به این خاطر است که مشاهده می کنیم که بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده ما عملاً بیکار هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha