جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشدید تدابیر امنیتی پس از حمله به مسجد در جمهوری ایرلند
مسجد مریم در گالوی

حوزه/ درحالی که در ساعات اولیه دوشنبه مهاجمین نژادپرست و اسلام ستیز به مسجد مریم در شهر گالوی در جمهوری ایرلند حمله کردند، مقامات از تشدید تدابیر امنیتی در مساجد این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از advertiser، حمله به مسجد مریم در شهر گالوی در جمهوری ایرلند که توسط بسیاری از شخصیت های این کشور محکوم شده و با انگیزه اسلام هراسی و نژادپرستی به وقوع پیوسته سبب تشدید اقدامات امنیتی شد.

به گفته امانو کویاو، سیاستمدار برجسته ایرلند، این حمله «عملی زننده» و «هدف دار» بوده است. وی گفت: تدابیر امنیتی را در مساجد تشدید می کنیم. ترس این وجود دارد که مهاجمان دوباره به مسجد بازگردند.

کویاو افزود: مایه شرمساری است که در زمانه مدرن کنونی، مردم ایرلند برای رفتن به یک مکان عبادی و نماز خواندن در مساجدشان احساس ترس و وحشت داشته باشند.

پلیس معتقد است که این حمله توسط یک گروه تندروی بسیار کوچک که اسلام ستیز بوده و مخالف حضور مهاجران، غیرسفیدپوستان و مسلمانان در جمهوری ایرلند می باشند، رخ داده است. هنوز هیچ کس در این رابطه دستگیر نشده، اما پلیس ایرلند می گویدکه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

اون هانلی یک نماینده حزب سوسیال دموکرات در شرق شهر گالوی نیز گفت: عاملان این حمله به هیچ وجه نماینده اکثریت قسمت شرق شهر نیستند.

با این وجود هانلی از ایجاد «یک گروه رو به رشد اقلیت که با نفرت و تعصب رادیکال و تندرو شده اند» هشدار داده و افزود: گالوی مکانی برای تعامل و مدارا است. ما باید برای مبارزه با این شرایط پیش فعال تر شویم.

رهبران، سیاستمداران و فعالان ضدنژادپرستی در گالوی نیز همگی از این حمله ابراز برائت جسته اند و اعلام کرده اند که شانه به شانه با جامعه اسلامی ایستاده اند.

لازم به ذکر است، در ساعات اولیه روز دوشنبه، مسجد مریم در گالوی به شدت مورد حمله و تخریب قرار گرفته، پنجره ها و قفل های آن شکسته شده و تجهیزات و دوربین های امنیتی آن از داخل ساختمان به سرقت رفت.

دفتر ابراهیم  نونان امام جماعت مسجد کاملا تخریب شدهبود، و مهاجمین کتب، عکس های خانوادگی و تمامی دارایی های آن ها را از پنجره به بیرون پرتاب کرده بودند. تخمین زده می شودکه مسجد 5 -8 هزار یورو خسارت دیده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha