پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد اتابک شیراز

حوزه/ حجت الاسلام رضایی، آمار مساجد استان فارس را 5 هزار مسجد اعلام کرد و گفت: حدد 60 درصد از مساجد بیش از 60 سال قدمت دارند و حدود 65 درصد ظرفیت مساجد نیز خالی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی، پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت که به مناسبت 12 مرداد ماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در سالن جلسات شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در 39 سال گذشته، این نهاد در کنار برخی دیگر از نهاد ها با دستور امام تأسیس شده است.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان فارس تصریح کرد: شورای هماهنگی در 29 شهرستان و 76 مرکز شهر و بخش استان فارس فعالیت می کند.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات نهادی ستادی است و مسئولیت هماهنگی امور تبلیغی در سطح جامعه را بر عهده دارد؛ یکی دیگر از ماموریت های این مجموعه ترویج و تبلیغ مبانی دینی و انقلابی و دستاورد های انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری مراسم مربوط به انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه 14 ماموریت مستقیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از جمله 12 فرودین، 14 خرداد و قیام 15 خرداد، 7 تیر، 8 شهریور، بزرگداشت 17 شهریور، 13 آبان، روز جهانی قدس، عید سعید فطر، جشن های نیمعه شعبان، عنوان کرد: شورای هماهنگی 16 عضو از جمله اعضای شورا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، سازمان تبلیغات، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و تعدادی از نهاد های دیگر که به صورت مقطعی عضویت پیدا می کنند،دارد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی حفظ سبقه دینی و پشتیبانی مردم را یکی دیگر از ماموریت های این شورا برشمرد و ابراز کرد: فراجناعی عمل کردن یکی از کارهایی است که این شورا در برگزاری برنامه ها دارد؛ آنچه توصیه شده این است که نباید مناسبت های خاص به سمت یک جناح باشد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های مساجد پرداخت و گفت: در سال 82 مقام معظم رهبری فرمودند مساجد باید تشکیلاتی داشته باشد، این مرکز در استان ها با نظارت نماینده ولی فقیه تاسیس شد و از همان موقع فعالیت ها را در استان فارس آغاز کردیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه در استان فارس 5 هزار مسجد وجود دارد، عنوان کرد: این تعداد مسجد در سطح استان ظرفیت خوبی است؛  حدد 60 درصد از مساجد بیش از 60 سال قدمت دارند و حدود 65 درصد ظرفیت مساجد نیز خالی است.

حجت الاسلام رضایی در پایان با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به مساجد، خاطرنشان کرد: برخی استان ها اعتباراتی را جذب می کنند؛ درست است که مردم باید مساجد را اداره کنند، اما در برخی موارد ضرورت دارد اعتباراتی را دریافت کنند؛ امور مساجد باید طوری اداره شود که حداقل انتظارات ائمه جماعت را برطرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha