جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مسجد موفق دارای کارکردهای سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی است اما در راستای رسیدن به مسجد موفق باید جزییات کارکردهای مسجد تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد فقط در تهران فعالیت دارد، اظهار کرد: می‌توانیم با توجه به وضعیت خاص قم یک کار ابتکار و ویژه را در حوزه رسیدگی به امور مساجد دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: اصل طرح تحول اجتماعی مسجدمحور کار مطلوبی است که اگر بتوانیم دستگاه‌ها را حامی این طرح قرار دهیم زودتر به نتیجه می‌رسیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر مسجد را به یک گوشی پیشرفته تلفن همراه تشبیه کنیم، برخی فقط این تلفن همراه را خاموش و روشن می‌کنند؛ این یعنی برخی از مساجد به کارکرد اصلی خود نرسیده و فقط نماز در آن‌ها اقامه می‌شود گاهی در برخی از مساجد سه وعده نماز هم خوانده نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مساجد موفق کشور، مساجد امام جماعت‌محور هستند، تصریح کرد: مسجد موفق دارای کارکردهای سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی است اما در راستای رسیدن به مسجد موفق باید جزئیات کارکردهای مسجد تعریف و متناسب با آن کارکردها وظایف و روش‌های حرکت برای مساجد تعریف شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha