جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 860534
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
دست افکن

حجت الاسلام دست افکن گفت:برگزاری کارگاه غدیر شناسی از جمله کارهای فاخری است که امسال به همت بنیاد غدیر استان و توسط مبلغین و روحانیون آموزش دیده در سطح مناطق محروم استان و فضاهای عمومی شهرستان ها اجرا می شود  که به دنبال آن روحانیون در پی پاسخگویی به شبهات غدیر برمی آیند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام اسماعیل دست افکن، پیش از ظهر امروز در نشست خبری  اظهار کرد: از ۱۸ تا ۲۵ ذی الحجه به مدت یک هفته ۸ آیه قرآن کریم نازل شده که ارزش هریک از این آیات از آنچه دردنیا هست بالاتر است و در روز ۲۵ ذی الحجه یک سوره به نام سوره دهر «انسان» نازل شد که بسیار ارزشمند بوده، تقریبا دراین مدت حدود۴۰ آیه نازل گشته است.

وی با بیان اینکه علامه امینی در کتاب الغدیر خود حدود ۵۰۰ سند برای روز غدیر نقل می کند که نیمی از آن از اهل سنت است تصریح کرد: غدیر روزی بود که خداوند بزرگترین نعمت خود را بر بشر نازل کرد

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان عنوان کرد: به حکم  قرآن کریم، غدیر ختم ادیان استو غدیر بزرگترین امتحان امت نبوی است، امام هشتم در روایتی می فرماید« به خدا سوگند مردم اگر ارزش روز غدیر را می شناختند روزی هزار بار فرشتگان با آنها مصافحه می کردند»

وی بیان کرد: اگر غدیر را قدر می دانستیم عاشورا به وجود نمی آمد، امروز بحمد الله برگزاری مجلس عاشورا و عزای حسینی در کشور نهادینه شده و هر یک به سهم خود مسولیم که شور و حال غدیری داشته باشد را احیا کنیم.

حجت الاسلام دست افکن در ادامه گفت: بنیاد بین المللی غدیر با رهنموهای رهبری در سال ۱۳۷۶ در کشور تاسیس وسپس در تاریخ ۱۳۷۹ در سازمان ثبت اسناد کشور ثبت شد ودر استان ها و برخی از کشورهای جهان، دفاتری را افتتاح کرد.

وی افزود: اهداف این بنیاد تبیین و تبلیغ رویداد عظیم غدیر، توجه دادن جوامع به موضوع غدیر، ایحاد همدلی بین مسلمین با محوریت غدیر، یافتن روش های کاربردی در عرصه های مختلف جهت نیل به اهداف غدیر و انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان  تصریح کرد: در سال گذشته دو کتاب در زمینه غدیرتوسط بنیاد غدیر استان چاپ شد که به تیراژ های چند ده هزاری هم رسید.

وی ادامه داد: هیچ بودجه دولتی به این بنیاد اختصاص نیافته است و عمدتا اقدامات و برنامه ها براساس کمک خیرین صورت می گیرد

حجت الاسلام  دست افکن عنوان کرد: عمده برنامه های شورانگیز همراه با مفاهیم مرتبط با ترویج فرهنگ غدیر از سوی بنیاد غدیر استان به ادارات و نهادها و هیات مذهبی پیشنهاد شده است که با استقبال روبرو شد.

وی ابراز کرد: در بحث حوزه علمیه برادران، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اقدام به برپایی جشن تلبس دائم«طرح ادیب» می کند، همچنین حوزه علمیه سفیران هدایت تعداد ۱۱۰ مبلغ به مناطق محروم اعزام می کند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان  خاطرنشان کرد: اعزام مبلغین بانوان علوی از جمله برنامه ها پیش بینی شده در این ایام است، عمده کارهای فرهنگی در جهت احیا و بزرگداشت غدیر توسط مردم وخیرین بزرگوار صورت می گیرد.

وی توضیح داد: برگزاری کارگاه غدیر شناسی از جمله کارهای فاخری است که امسال به همت بنیاد غدیر استان و توسط مبلغین و روحانیون آموزش دیده در سطح مناطق محروم استان و فضاهای عمومی شهرستان ها اجرا می شود  که به دنبال آن روحانیون در پی پاسخگویی به شبهات غدیر برمی آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha