پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اژه ای

حوزه/ معاون اول قوه قضائیه با بیان این که مردم از تبعیض و بی عدالتی نخواهند گذشت، گفت: خواسته مردم برخورد قاطع با مفسدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قم که در مرکز آموزش قوه قضائیه در قم برگزار شد، با بیان این که مسئولان قوه قضائیه نسبت به دغدغه های مردم احساس مسئولیت می کنند، اظهار داشت:امروز عده ای اندکی در کشور در تلاش هستند تا با قانون شکنی و زیرپا گذاشتن  ارزش های جامعه جامعه ای اسلامی را به قهقرا بکشند که در این زمینه مردم خواستار برخورد قاطع هستند.

وی برخورد با مفسدان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: مردم این توقع را دارند که با مفسدان شامل فساد اخلاقی، اجتماعی ، مواد مخدر برخورد قاطعی صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای تاکید کرد: برخی کم کاری هایی نیز در دستگاه های دولتی صورت می گیرد که نیاز به نظارت و برخورد با این دستگاه ها ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مردم هرگز از تبعیض و بی عدالتی نخواهند گذشت و این مهم را باید همه قضات و مسئولان در رده های مدیریتی قوه قضائیه در نظر داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که رسیدگی به قضات و ارتقای انگیزه کارمندان و قاضیان دستگاه قضایی موجب می شود تا خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع در شرایط بهتری رقم بخورد.

وی به اهمیت شهر قم اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار از قم این است که در تمام ابعاد، برای کشور الگو باشد و باید مسئولان دادگستری استان قم در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای  با بیان اینکه روند بررسی برخی پرونده ها در این استان بسیار طولانی شده است، ادامه داد: رفع اطاله دادرسی برخی پرونده ها نیازمند کار جهادی و ابتکاری است.

وی ضمن قدردانی از زحمات 14 ساله حجت الاسلام خلیلی رئیس کل سابق دادگستری قم، بیان داشت: ۱۴ سال در مدیریت حوزه قضایی استان و ارائه خدمات بسیار با وجود تمام محدودیت ها کار ساده ای نیست که باید از وی  در راستای ارتقای امور قضایی در استان تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته حوزه قضایی قم، همچنان با وضع مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد که نیازمند کار و ابتکار جدید در این راستا هستیم.

وی ادامه داد: همانطوری که  حجت الاسلام والمسلمین  خلیلی اشاره کرد، سلامت حوزه قضایی قم در کشور زبانزد و نمونه است که باید این سلامتی در کل کشور نهادینه و عملیاتی شود.

معاون اول قوه قضائیه، با تاکید بر مدارا کردن با مردم و تکریم ارباب رجوع ادامه داد: مردم ولایتمدار و انقلابی کشور به ویژه قم به تحقیق سزاوار خدمت هستند و باید مسئولان همواره خود را بدهکار و خادم مردم بدانند.
وی پرونده هایی قضایی را مورد توجه قرار داد و گفت:کاهش پرونده های ورودی در دستور کار دستگاه قضایی است که در این زمینه نیازمند یاری و  همدلی مردم هستیم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: شوراهای حل اختلاف به تنهایی جوابگو نیستند و  باید از تمام ظرفیت مردمی از جمله حوزه های علمیه و مساجد در راستای حل و فصل دعاوی و صلح و سازش استفاده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت تقوا در زمان کنونی بسیار اهمیت دارد چرا که در فضای جنگ روانی دشمن حق و باطل و راست و دروغ را به هم آمیخته و تشخیص برخی موضوعات را نه تنها برای همه بلکه برای خواص نیز دشوار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha