جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله خاتمی در یزد

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: تربیت و رشد عالمان بزرگ دینی و کادرسازی ارزشمند برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی از خصوصیات بارز حوزه علمیه یزد است.

به گزارش خبرنگاراعزامی خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیداحمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مدرسه علمیه مدینةالعلم کاظمیه و سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد اظهارکرد: دژهای اسلام فقیهان و علمای شیعه مرزبان اسلام هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه علمیه یزد قطب حوزه های علمیه این منطقه خواهد شد، افزود: در طول تاریخ حوزه های علمیه شاهد ظهور شخصیت های عالم و فرزانگانی از حوزه علمیه یزد بوده ایم و این مسیر ان شاءالله ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در این مراسم، تصریح کرد: آیت‌الله العظمی سبحانی فقیه و مفسر برجسته‌ای هستند که تنها هشت قفسه از کتاب‌های کتابخانه من اختصاص به کتاب‌های این عالم بزرگ است و به حق ایشان شیخ مفید زمان هستند که خدمات بسیار گسترده‌ای در راستای ترویج دین در ایران و جهان داشته‌اند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: کار سخت افزاری در ارتباط با این حوزه علمیه صورت گرفته و باید از الان به بحث نرم افزاری و آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه یزد در طول تاریخ عالمان بسیار ارزشمندی تربیت کرده اند، گفت: این استان افتخار این را دارد که عالمان بزرگی را به خارج از استان و برای ترویج دین معرفی کرده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: لازم است که در استان یزد زمینه ای فراهم شود که حوزه های علمیه همانند گذشته عظمت و بزرگی خود را حفظ کرده و همچنان به عنوان اصل و پایه در مباحث دینی و مذهبی شناخته شود.

خاتمی یکی از عالمان بزرگ این استان را آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور دانست و گفت: آیت‌الله اعرافی نقش مهمی در مدیریت مناسب حوزه‌های علمیه کشور دارند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha