جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسی یزدی

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد گفت: مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه بر اساس اعتماد راسخ مردم به حوزه و روحانیت و با حمایت صد در صدی خیرین ساخت و تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی، امروز در آیین افتتاح مدرسه علمیه کاظمیه و آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه یزد اظهارکرد: در تأسیس این مدرسه تنها از وجوه خیّری و کمک نیکوکاران استفاده شد و هیچ کمکی از مراکز دولتی حتی اوقاف و شهرداری دریافت نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اولین خشت این بنای علمی از تربت پاک و مطهر سیدالشهدا (ع) توسط آیت‌الله سید محمد مدرسی کار و کلنگ آن در زادروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به زمین زده شد.

استاد حوزه علمیه یزد بیان کرد: 95 درصد مردم مسلمان استان یزد دین خود را از حوزه‌های علمیه گرفته‌اند و ساخت حوزه‌ها مصداق اقامه نماز است و از نیکوکاران و خیران این مدرسه ازجمله مهندس اعتمادیان، آیت‌الله ناصری، مهندس فلاح زاده استاندار اسبق و آقایان کربلایی و پیمانکارانی که در ماه رمضان با دهان روزه کار ساخت‌وساز را انجام می‌دادند تشکر می‌کنم.

مؤسس مدرسه علمیه کاظمیه یزد خاطرنشان کرد: مدارس علمیه ازجمله مدرسه کاظمیه یزد از بازوان انقلاب اسلامی هستند و حوزه‌های علمیه در متن سیاست، اما با درایت کامل و به دنبال تحقق دیدگاه‌های مقام معظم رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه وقف حوزه‌های علمیه است و مسجد آن‌هم که امروز افتتاح شد در خدمت حوزه علمیه کاظمیه و سپس در اختیار سایر کارهای فرهنگی است.

وی اظهارکرد: چیزی را اضافه بر ضرورت تأسیس نکرده‌ایم و ساخت بنا با تأکید بر استحکام آن و با کمترین هزینه‌ها و با نظر متخصصین بوده است.

مؤسس مدرسه علمیه کاظمیه یزد اذعان کرد: تنها از وجوه خیری نیکوکاران در ساخت بنا بهره‌مند شدیم و هیچ کمک دولتی حتی از اوقاف و شهرداری هم نداشته‌ایم چرا که مردم استان یزد برای روحانیت و حوزه‌های علمیه پای‌کار هستند و علما در دل‌ها نفوذ دارند و از همه‌کسانی که در دو سه ماه اخیر کار جهادی کردند کمال تشکر رادارم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha