پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: هیئات مذهبی باید در ایام مذهبی همانند محرم حسینی در کنار شور حسینی، شعور حسینی را به مخاطب منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی صبح امروز در نشستی با جمعی از مسئولان هیئات عزاداری شهرستان کامیاران اظهار داشت: امروز نقش هیئات عزاداری در جامعه اسلامی نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و این مجموعه ها به عنوان یک مرکز فرهنگی شناخته می شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: گسترش امکانات رسانه ای در سطح بین المللی و به دنبال آن انتشار عقاید و مرام های مذهبی مختلف و بعضا منحرف در فضای رسانه ای و مجازی باعث ایجاد شبهات بسیاری در سطح جامعه شده است، لذا باید برای زدودن این شبهات دینی که هدفمند از سوی دشمنان ایجاد شده است، بتوانیم معارف ناب اسلامی را به طریقی به نسل های جوان و نوجوان نظام منتقل کنیم.

این استان حوزوی با اشاره به اینکه خود هیئات مذهبی نیز باید مواظب اینگونه انحرافات باشند، افزود: همانطوری که دشمنان از نظر دینی در حال ایجاد شبهات مختلف برای زدودن باورهای دینی در سطح هستند، بی شک هیئات مذهبی را نیز مورد هدف قرار خواهند داد، لذا مسئولان هیئات مذهبی این آسیب ها را به خوبی شناسایی کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود گفت: انتظار این است وقتی کسی وارد هیات و مجلس عزاداری اهل بیت علیهم السلام می شود با شور و شعور و کسب معارف دینی خارج شود، لذا اولین و مهمترین وظیه یک هیات و مجلس مذهبی، بالا بردن معارف دینی مخاطبان است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: بی شک هیئات مذهبی باید در ایام مذهبی همانند محرم حسینی در کنار شور حسینی، شعور حسینی را به مخاطب منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید هیئات مذهبی در انتخاب مداحان و نیز اشعار آنان دقت و حساسیت خاصی داشته باشند، اظهار داشت: اشعاری که زبان مداح خارج می شود چه از نظر تاریخی سندیت داشته باشد و چه نداشته باشد، بی شک بر روی ذهن و فکر مخاطب ماندگار خواهد بود، لذا کار مداحان بسیار حساس و مهم است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: یکی دیگر از کارهایی که هیئات و مجالس مذهبی باید همیشه مدنظر داشته باشند این است که در اعیاد و مراسم های دینی تلاش بسیاری برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود عنوان کرد: از مسئولان هیئات مذهبی شهرستان کامیاران انتظار داریم همانند سال های گذشته برنامه های دینی و فرهنگی خود در دهه محرم را به بهترین نحو ممکن اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha