جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: انقلاب اسلامی ایران خود نشات گرفته از قیام سیدالشهداست و باید گفت که فلسفه عاشورا و انقلاب اسلامی هر دو در یک راستا حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، ظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: تاریخ اسلام سرشار از رویدادهای مهمی است که به دستان بزرگمردانی همانند امام حسین علیه السلام رخ داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه یکی از این رویدادهای سرنوشت ساز تاریخ اسلام واقعه کربلاست، تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) دارای ابعاد بسیاری است که تبیین و تفسیر این ابعاد نیازمند زمان و وقت زیادی می باشد و درک فلسفه قیام این امام همام بسیار مهم و راهگشای بسیاری از مسایل امروز جهان اسلام است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود گفت: امام حسین (ع)، تاسوعا و عاشورای حسینی تنها متعلق به مسلمانان نیستند، بلکه متعلق به تمام آزادیخواهان جهان هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه السلام برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود، تاکید کرد: بعد از گذشت 14 قرن از قیام امام حسین (ع) هنوز شور و شعور حسینی در جهان وجود دارد و روز به روز بر عاشقان این امام افزوده می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اربعین حسینی در سالهای اخیر افزود: راهپیمایی اربعین حسینی که در سالهای اخیر انجام گرفته است بزرگترین اجتماع انسانی در جهان می باشد که این نشان از ابهت و عظمت جهان اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه محرم و صفر به فرهنگ اسلامی تبدیل شده است، بیان داشت: امروز از محرم و صفر به عنوان فرهنگی غنی نام برده می شود، فرهنگی که تمام شئونات معنوی یک زندگی خدایی در آن نهفته است، لذا باید با دیده بصیرت به این روزها نگاه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: انقلاب اسلامی ایران خود نشات گرفته از قیام سیدالشهداست و باید گفت که فلسفه عاشورا و انقلاب اسلامی هر دو در یک راستا حرکت می کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید در این ایام با حضور خود در هیئات مذهبی بر شعور حسینی و دینی خود بیفزاییم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه محرم و صفر بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر معارف الهی و دینی است، گفت: از شما طلاب و روحانیون درخواست می شود حضورتان را در این ایام مهم و اسلامی پررنگ تر کنید و با حضور در بین مردم مایه دلگرمی آنان شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha