جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جاذبه عجیب مسجد برای هندوهای یک روستا در بیهار!

حوزه/ هندوهای روستایی در بیهار هندوستان که مسلمانان آن مجبور به ترک وطن شده اند، مسجد را مقدس شمرده، از آن نگهداری کرده و معتقدند که روح های آسمانی از این مکان عبور می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theleadersnews، ساکنان هندوی روستای ماری در ایالت بیهار هندوستان در سال های گذشته از یک مسجد قدیمی بازمانده از ساکنین مسلمان مراقبت می کنند.

به نقل از یک رسانه خبری محلی در روستای ماری، به دلیل بیکاری و دیگر فشارهای اجتماعی جمعیت مسلمانان به تدریج به صفر رسیده است و مسلمانان که مجبور به ترک این روستا شدند، مسجدی را از خود به یادگار گذاشته اند و جمعیت هندوی این روستا از مسجد مراقبت و نگهداری می کنند.

 هر روزه 5 مرتبه اذان از بلندگوهای این مسجد پخش می شود، اما به دلیل نبود ساکنین مسلمان، کسی برای اقامه نماز در روستا نیست. و هندوها که شیوه درست نماز را نمی دانند هر روزه هنگام نماز روبروی مسجد جمع شده، سر خم کرده و ادای احترامی می کنند.

ایشوار پسوان یکی از ساکنین محلی می گوید: این یک مسجد بسیار قدیمی است. اذان در ساعات مشخص در اینجا پخش می شود و ما در مقابل مسجد سر خم می کنیم و البته شیوه درست نماز خواندن را بلند نیستیم.

به گفته وی ساکنان محلی تمام تلاش شان را برای تمیز نگه داشتن مسجد به کار می گیرند. آن را جارو می کشند، زمین مسجد را شسته و تمام محوطه مسجد را تمیز نگه می دارند.

اشیوار در ادامه افزود: این مکان جایی است که روح های آسمانی در آن عبور می کنند، بنابراین تمیز کردن مکان برای تبدیل ساختن آن به مکانی الهی و روحانی ضروری است.  زوج های جوان که تازه عروسی کرده اند اول به این مسجد می آیند تا از برکت این مکان مقدس بهره مند شوند.

داستان نگهداری هندوها از مسجد به یکی از روایت های جالب و شنیدنی در فضای مجازی هندوستان تبدیل شده است، به ویژه در زمانه ای که انسانیت دراین کشور رو به فنا رفته و سم نفرت و تفرقه میان هندوها و مسلمانان در جو سیاسی این کشور پاشیده شده است.

گفتنی است این روستا 3 هزار و 307 نفر جمعیت و 573 خانه مسکونی دارد. میزان سواد در این روستا 55% درصد می باشد و تمامی ساکنین آن را هندوها تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha