جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 863632
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
تصاویر/ مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: مجاهدت، مقاومت و مراقبت زمانی صورت می گیرد که انسان روز آخرت را جدی بگیرد و برای خداوند تلاش کند که لازمه تلاش برای خداوند اخلاص است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مجموعه رهپویان وصال اصفهان اظهار داشت: اگر می‌خواهید در میدان مسابقه دنیا برنده باشید، ایمان به عالم غیب را فراموش نکنید که نتیجه عمل صالح مجاهدت در راه خداست.

وی بیان کرد: در تکمیل بحث مقاومت باید نکاتی را عرض کرد که از سفارش های دین و معصومین و از ضرورت های امروز جامعه ما به شمار می‌رود که اگر به عناصر مقاومت و مجاهدت اضافه شود ما را برای یاری امام زمان امت خود یاری می‌کند.

ماندگاری تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) اگر برای امامشان تلاش کردند هم اهل مقاومت و استقامت بودند و هم دوعنصر دیگر را داشتند، اول اهل مجاهدت بودند که ۶۰۰ آیه قرآن درباره جهاد است و بعد اهل مراقبت بودند که حدود ۵۰۰ آیه قرآن درموضوع تقوا آمده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر اهل مجاهدت باشید خداوند عاشق و خریدار بنده‌اش می‌شود، بنابراین نباید ایمان به غیب خدا را دراین راه فراموش کرد.

ماندگاری در ادامه گفت: ایمان به غیب در مفهوم بدین معناست که 《تلاش زیاد است اما وقت کم است》 که این نکته رمز موفقیت و سعادت در دنیا دانسته می‌شود، بنابراین نباید فراموش کنیم که از تلاش های شیطان آن است که مردم را به بازیگوشی مشغول کند تا وقت را از دست بدهند.

وی تاکید کرد: اگر شیطان بتواند یاد آخرت را از ما بگیرد توانسته است ما را فریب دهد اما کسانی که به یاد آخرت هستند تمام زندگی خود را صرف مجاهدت در راه خدا می کنند، پس مراقب آخرت خود باشیم.

ماندگاری به نقل از مجاهدترین فرد بعد از پیامبر، امیرالمونین(ع) بیان کرد: «خدایا برای راه طولانی تو به اندازه کافی آذوقه جمع نکرده‌ام» و این نشان دهنده این است که توشه ما برای آخرت کافی نیست چرا که بعد از مرگ افسوس دنیا را می خوریم که ای کاش بیشتر تلاش کرده بودیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: هرکس باور کند عالم پس از مرگ وجود دارد حتماً مجاهدت می کند؛ پس مومن واقعی کسی است که به خداوند و سخنان خداوند ایمان می‌آورد که می گوید قیامت قطعی است، بنابراین قلبشان هیچ گاه متزلزل نمی‌شود و به خداوند شک نمی کند.

 ماندگاری بیان کرد: مجاهدت، مقاومت و مراقبت زمانی صورت می گیرد که انسان روز آخرت را جدی بگیرد و برای خداوند تلاش کند که لازمه تلاش برای خداوند اخلاص است پس در نظرداشته باشیم که هرکس برای خداوند تلاش کند هیچ چیز مانع راه او نمی‌شود، درنتیجه آن‌ها مومن‌ها مومن‌های صادق و پیروزهستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha