سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افتتاحیه حوزه

حوزه/ آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌ های علمیه کشور در امور استان ها برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه هرمزگان، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌ های علمیه کشور در امور استان ها، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، طلاب و اساتید، در سالن اجتماعات حوزه خواهران بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در این مراسم با ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به طلاب و اساتید استان هرمزگان، اظهار داشت: حضور امروز اینجانب به منظور اعطای  دو حکم  که یک حکم مدیریت حوزه علمیه استان هرمزگان به حجت الاسلام حقیقی و دیگری حکم رئیس شورای حوزه علمیه هرمزگان به حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان است.

قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه با توصیه طلاب به جدیت در تحصیل و اخلاق، گفت:  طلاب فقط برای خدا درس بخوانند، عمل کنند و آموزش بدهند.

وی به اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت آیت الله اعرافی پرداخت و افزود: ۳۱ درس خارج در استان‌ها به طور رسمی در سال تحصلیی جدید شروع شده است و  طلاب در  ۳۰۰ گرایش تخصصی در حال فعالیت هستند.  

ماموریت امروز حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ دارای خدمات و برکات بسیار بزرگی برای جامعه بوده اند، گفت: اکنون انتظار از حوزه های عمیله چیست؟ و چه ماموریتی در جامعه دارند؟  

 امام جمعه بندرعباس در پاسخ به این سؤال افزود: ماموریت ما آموزش و فراگیری علوم اسلامی است که در این ماموریت بزرگ باید اهداف و مقاصد خاصی را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر این که ما امروز نیازمند حوزه‌های علمیه تمدن ساز هستیم، عنوان کرد: نقش حوزه‌های علمیه در جامعه بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

عبادی زاده تأکید کرد: جامعه اسلامی از سبک زندگی اسلامی فاصله دارد و وظیفه حوزه‌های علمیه این که این خلاء را جبران کند.

وی، تبلیغ، تحقیق، ارتباط گیری با جوانان را سه ماموریت حوزه های علمیه ذکر کرد و  از طلاب خواست خود را برای گام دوم انقلاب آماده کنند.

اعطای احکام رئیس شورا و مدیر حوزه استان

در بخش پایانی این مراسم، حکم ریاست شورای حوزه علمیه هرمزگان به حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اعطا شد. همچنین حجت الاسلام حقیقی نیز به عنوان مدیر حوزه علمیه هرمزگان معرفی شد.

تجلیل از ممتازین

در این جلسه از معمرین، واقفین حوزه‌های علمیه، مدیر برتر مدرسه علمیه، طلاب ممتاز، مبلغ برتر و اساتید برتر حوزه استان هرمزگان تجلیل شد.

مشاهده گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha