سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی

حوزه/ آمریکا مدعی است که پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دنیا را دارد و در حملات یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان بدون اینکه حتی یک سند ارائه دهد ایران را متهم می‌کند و این ذلت اعراب نتیجه اعتماد به غیر خدا و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز 29 شهریور اردبیل با اشاره به اینکه همه انسان‌ها رفتنی هستند و بقایی در این دنیا وجود ندارد، اظهار داشت: همه انسان‌ها رو به افول هستند و با فرسوده شدن ابدان روح هم بار سفر از این دنیا را می‌بندد و به مرور زمان انسان از گذشته خود پشیمان خواهد شد.

وی با اشاره به پیام‌های کربلا، افزود: عزت، عصمت، عفت و حیا از جمله درس‌های کربلا است و کسی که نسبت به عفاف و حجاب بی‌تفاوت باشد نمی‌تواند ادعای شیعه بودن برای اهل را داشته باشد.

امام جمعه اردبیل در خطبه دوم نماز جمعه با تشکر از کمک خیرین به کودکان بی‌سرپرست بیان داشت:  در این چند روز اخیر منازل مسکونی و مغازه‌های مختلفی برای کودکان بی‌سرپرست و سرطانی‌ها اهدا گردید که لازم است از بانیان آن قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: مؤمنین نباید اجازه دهند اقتدار خانواده‌ها در آستانه باز شدن مدارس بشکند و از اینکه اهالی شهرستان اردبیل هفت هزار جفت کفش و لوازم التحریر به دانش‌آموزان در آستانه شروع مدارس اهدا کردند تشکر می‌کنم و این خیرات است که انسان را از جهنمی شدن نحات می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ممنوعیت مذاکره با آمریکا، ادامه داد: تعببر رهبر انقلاب مبنی بر این‌که اگر ترامپ توبه کند می‌تواند در نشست‌های ۵+۱ شرکت کند، نشان از اوج دید سیاسی مقام معظم رهبری است و مسئولین باید از ادبیات رهبری در برابر پست‌ترین دولت‌ها استفاده کرده و عزت کشور را حفظ کنند.

وی، تحقیر دولت‌های عربی توسط دولت آمریکا را نتیجه اعتماد به غیر خدا دانست و گفت: ملت مصر در جهنم تحقیر می‌سوزد و ترامپ در فرانسه عبدالله الفتاح سیسی را با لفظ دیکتاتور محبوب من خطاب کرده و این بالاترین تحقیر و ذلت برای یک دولت است؛ رهبر انقلاب با درک چنین جایگاهی در مقابل آمریکا از ادبیات اقتدار و عزت استفاده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، ادعای تحریم‌های آمریکا در روزهای آتی را ایجاد جنگ روانی دانست و بیان داشت: آمریکا اعلام کرده است که در روزهای آینده تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند و همه این‌ها جنگ روانی است و آمریکا بهتر می‌داند که چیزی ندارد و تمام تحریم‌هایش به نفع ایران در ساخت قدرت درونی تمام شده است.

وی، ادعای دست داشتن ایران در حمله آرامکو توسط دولت آمریکا را توهین به آمریکا دانست و تصریح کرد: دولت آمریکا مدعی است که پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی  و رادارهای دنیا را در اختیار دارد و از اینکه نمی‌تواند هیچ دلیل و سندی بر ادعای خود بیاورد موجب ذلت این کشور و دروغ بودن ادعاهای آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در اردبیل اظهار کرد: اگر منظور دولت آمریکا این است که ایران به یمن کمک کرده این هم افتضاحی دیگر برای جوامع بین‌المللی است که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم یمن وضع کرده و آنها را در تنگنا قرار دادند و صدایی از مدعیان حقوق بشر بلند نشد.

وی تاکید کرد: آمریکا جیب اعراب را با ادعای رادارهای پیشرفته خالی کرده‌، اما نمی‌تواند جلوی یک پهپاد را در حمله به تاسیسات نفتی سعودی بگیرد و این نتیجه اعتماد به غیر خداست و در حمله اخیر یمنی‌ها اقتدار آمریکا شکسته شد و عیان گشت که عرب هر چه پول داشت به هدر داده است.

خطیب نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به حوادث اخیر در عربستان سکوت کرده و اعلام داشته که با ایران راهی جز صلح وجود ندارد، گفت: عبرت بزرگی است برای کسانی که دم از آمریکا می‌زنند اینکه عربستان ۴۰۰ میلیارد دلار به آمریکا داده و امروز باز هم آمریکا بیان می‌کند که باید برای حفظ امنیت، عربستان پول پرداخت کند و دولت سعودی به این نتیجه رسیده است که کاری جز سازش با یمنی‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی اسرائیل به خاک عراق تجاوز کرده و حشدالشعبی را مورد حمله قرار داد جوامع بین‌المللی سکوت کردند، اظهار داشت: عربستان امروز دست گدایی خود را با انتشار بیانیه به سوی دنیا دراز کرده و از دنیا طلب کمک کرده و در حملات اخیر به پالایشگاه‌های سعودی، آمریکا سکوت کرد و این همان نتیجه اعتماد به غیر خدا و کفار است.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha