جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت اللہ محمدجواد فاضل لنکرانی کا "حوزہ نیوز ایجنسی" کے ہیڈ کا آفس کا دورہ/تصویری رپورٹ

حوزه/ امروز حوزه گرفتار فتنه شده، باید طلاب انقلابی فتنه ها را بشناسند و در پرتو ارشادات رهبر انقلاب و مراجع تقلید حرکت و فتنه ها را دفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج که در مدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد، بر اهمیت به تحصیل و تهذیب تأکید و به روایتی از حضرت علی(ع) که ایشان از پیامبر(ص) خدا نقل کردند، در مورد جایگاه عالمان دین اشاره کرد و گفت: عالمان اقسامی دارند؛ افرادی عالم به علم و بعضی اهل عمل نیستند. دسته اول اهل بهشت می شوند و دسته دوم اهل بهشت نخواهند بود و گرفتار عذاب می شوند.  

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: این روایت می فهماند که علوم عالم، اقسامی دارد؛ دسته ای برای سعادت و هدایت، انسان نقش آفرین و دسته ای از علم، این چنین نقشی را ندارند اگر چه علم می باشند مانند علم طب. به هر حال با مشخص شدن انواع علوم، باید گفت عالم بلا عمل عالمی است که دین را بشناسد ولی بدان عمل نکند اما در عین حال فرشته گان به عالمی احترام می کنند و بالهایشان را برای او می گسترانند که به علم خود عمل کنند. در مورد مسئله حجاب وقتی سخن می گویند نسبت به بی حجابی واکنش نشان دهند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به ضرورت حجاب از سوی دین اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین است. زنی که حجاب را رعایت نمی کند، ندانسته مخالفت به خدا می کند، اما اهل علمی که می داند حجاب از ضروریات دین است، اگر به دین عمل نکند، گرفتاریش از آن زن بی حجاب در قیامت بیشتر خواهد بود. متأسفانه بعضی از اهل علم با این که می دانند حجاب از ضروریات دین است ولی در عین حال در کنار بی حجاب عکس می گیرند. اینها مسائلی است که اهل علم باید بدان توجه کنند.

این استاد درس خارج با بیان این که فرشته گان برای عالمی استغفار می کنند، که این عالم، علم دین را بیاموزد و عمل کند، گفت: این علم به دین است که ارزشمند است و منظور از عمل به دین در روایات، عمل به مجموعه دین است و ما کسی را عالم عامل می دانیم که مردم وقتی او را می بینند، یاد خدا و دین بیافتند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: توصیه این است دنبال علم دین باشیم، چون این علوم تنها باعث سعادت می شوند و اگر قدر این علوم را بدانیم که به فهم دین و خدا بر می گردد، قطعا کمتر از نماز شب نخواهد بود چون فهم در علوم دین، ظلمت را می برد و نورانیت را به درون وارد می کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که ما روحانیون نسبت به حفظ دین، نظام و حوزه وظیفه داریم. حفظ حوزه به حفظ میراث گذشته گان و در عین  رشد علمی حوزه و قوی تر شدن علوم حووزوی است و  قوی تر شدن به این است که ضروریات زمان را تشخیص بدهیم و براساس آن حرکت کنیم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز در حوزه در عین حال که آن اخلاص و توکل برخدا و روحیه انقلابی گری و قناعت و نشاط علمی، تحقیقات علمی وجود دارد و دلیل آن آثار زیاد بعد از انقلاب اما در عین حال باید مواظب فتنه در حوزه بودو افرادی هستند که دنبال این هستند که تقوا، بینش، سیاست و ... حوزویان را مورد خدشه قرار دهند. امروز روشن است از داخل یا خارج افرادی دنبال نابودی حوزه می باشند.

این استاد دحوزه علمیه گفت: حتی بعضی در لباس روحانیت علیه حوزه استدلال می کنند و سخنانی می زنند که موجب خدشه لباس و حوزه می شود. اگر مردم از حوزه دور شدند، چون بعضی عالم بی عمل اند نه سخنانی که در مورد عبا و عمامه گفته می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز حوزه گرفتار فتنه شده، باید طلاب انقلابی فتنه ها را بشناسند و در پرتو ارشادات رهبر انقلاب و مراجع تقلید حرکت و فتنه ها را دفع کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: طلاب باید برای تحصیل و تقوا تلاش کنند و روحانیت این دو شاخصه دارد و در عین حال مواظب زمزمه های جاهلانه و عوامانه بود و گوش نداد. نباید با وجود زمزمه هایی علیه روحانیت، آب به آسیاب دشمن نریزیم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: دشمن دنبال این است اساس روحانیت و حوزه ها را از بین ببرد.هدف این است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha