دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت السالام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری همایش بزرگ توجیهی روحانیون، موکب داران و مداحان اربعین حسینی در ۱۰ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، عصر امروز در دیدار با مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی که در دفتر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، به موضوع پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: زیارت اربعین و پیاده روی اربعین یک ظرفیت فوق العاده ای است که در اختیار فرهنگ شیعه قرار گرفته است که ما وظیفه داریم این مسئله را به طور جدی دنبال کنیم، چرا که توجه جهانیان معطوف به این حرکت است، از این رو هرگونه خطا و اشتباه می تواند آسیبی برای این حرکت ارزشمند باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: اربعین تنها حرکتی دینی و مذهبی نیست، غیرمسلمانان و غیر شیعه ها نیز در اربعین حضور دارند و این نشان از مغناطیس جاذبه امام حسین (ع) دارد که بشریت را به سوی خود جذب می کند.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین به هماهنگی و برنامه ریزی منظم جهت برگزاری و اعزام زائران پیاده اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: در استان قزوین، بیش از ۳۵ جلسه با مدیران و مسئولین در رابطه با چگونگی اجرای برنامه های فرهنگی در مراسم امسال پیاده روی اربعین حسینی  داشته ایم که باید از نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین که همیشه بیانات راهگشا در خصوص این برنامه ها ارائه می نمایند قدردانی نماییم.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ موکب داران، فعالان اربعین و مداحان در ۱۰ مهرماه سال جاری ساعت ۱۱ در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد.

اجرای گروه سرود با سه زبان زنده دنیا

حجت الاسلام افشار نیز در این جلسه گفت:امسال یک گروه سرود ۱۰ نفره در مسیر نجف به کربلای معلی، کربلا، کاظمین، بارگاه مطهر طفلان مسلم به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی برنامه فاخر برای زائران پیاده اربعین حسینی اجرا خواهند نمود.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین از اعزام تیم رسانه ای و فرهنگی حوزه علمیه قزوین در ۲۰ مهرماه سال جاری به کربلای معلی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha