جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: حضور روحانیون در مدارس و ارتباط وثیق با دانش آموزان در تعمیق باورهای دینی دانش آموزان بسیار مؤثر خواهد بود و آموزش و پرورش تمهیدات لازم را جهت حضور روحانیون در مدارس فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار با حجت الاسلام علی عسکری معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ضمن خوشامدگویی به اهمیت حضور روحانیون در مدارس و در بین اقشار مختلف اشاره کرده واظهار داشت: حضور روحانیون در مدارس و ارتباط وثیق با دانش آموزان در تعمیق باورهای دینی دانش آموزان بسیار مؤثر خواهد بود و امیدواریم برنامه‌ای جامع برای تثبیت و اجرایی شدن این موضوع در چارچوب قانون فراهم شده و اجرایی شود.

وی با بیان این نکته که تفاهم بین حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش بسیار ضروری و قابل توجه است خاطرنشان کرد: تعامل بیش از پیش حوزه علمیه و آموزش و پرورش در تعمیق باورهای دینی در مدارس و بین دانش آموزان بسیار ضروری است و آشنایی دانش آموزان با آموزه‌های دینی در ایام تحصیل و رشد معنوی در سنین پایین در نهادینه شدن اعتقادات و پایبندی به موازین دینی بسیار مؤثر خواهد بود.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود افزود : آموزش و پرورش اساس نظام تعلیم و تربیت در کشور است و اصلی ترین و مهمترین فرصت برای انسان سازی و تربیت دینی به شمار می‌رود فلذا باید در انتخاب معلمین و فراهم ساختن فضای معنوی در مدارس همه تلاش‌ها به کار گرفته شود.

وی به آفات موجود در نظام تربیتی و تعصبات دینی برخی از معلمین نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد : با توجه به تأثیرگذاری عمیق معلمین بر دانش آموزان امیدواریم تدبیر مناسبی برای جلوگیری از ترویج تعصبات دینی و قومیتی در مدارس اندیشیده شود تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری بعمل آید.

در این دیدار معاون وزیر به بیان عملکرد حوزه وزارت در امر مشارکت روحانیون در مدارس اشاره کرده و افزود : تلاش وزارتخانه برای جذب و بکارگیری روحانیت و حضور آنان در مدارس اقدامات و تصمیمات مقتضی گرفته شده و امیدواریم با مصوبات مجلس حضور جامعه روحانیت در مدارس کشور پر رنگ تر شود.

حجت الاسلام عسکری به اهمیت توجه به مقوله آموزش و پرورش در کشور اشاره کرده و با بیان الگوهای کشورهای خارجی در مقوله تعلیم و تربیت افزود : چالش های مختلف در مقابل آموزش و پرورش وجود دارد و نیاز به همت جمعی برای کمک به آموزش و پرورش هستیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha