جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عشرتی مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران قم

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی با اشاره به وجود ۵۲ مدرسه خواهران در اصفهان که بیش از یک دهم تعداد حوزه های علمیه خواهران کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: حدود ۶ هزار بانوی طلبه در اصفهان مشغول به تحصیل و ۷ هزار فارغ التحصیل و دانش‌آموخته حوزه های علمیه خواهران وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در نشست هم اندیشی مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران اصفهان با مدیران و اساتید جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان گفت: در سراسر کشور حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد و به دلیل اینکه حوزه خواهران در برابر حوزه علمیه برادران با سابقه هزار ساله عمر کوتاهی دارندف بنابراین نیاز به یک نگاه جدید و نوآورانه احساس می شود.

وی با اشاره به وجود ۵۲ حوزه علمیه خواهران در اصفهان که بیش از یک دهم تعداد حوزه های علمیه خواهران کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: حدود بانوی ۶ هزار طلبه در اصفهان مشغول به تحصیل و ۷ هزار فارغ التحصیل و دانش‌آموخته حوزه های علمیه خواهران وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به حضور ۳ هزار مبلغه در استان اصفهان و تحصیل در مقاطع سطح ۲ و سطح سه و سطح چهار در برخی گرایش ها اظهار داشت: در سال ۹۸ تغییراتی در برنامه آموزشی حوزه های علمیه خواهران انجام شده است و در نظر داریم طی ماه های آینده برنامه پنج ساله تحول نظام آموزشی نوشته و تحویل شورای سیاست گزاری شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ ابتدایی ترین تغییرات در برنامه آموزشی حوزه های علمیه دیده می شود و ۲۰واحد اقتضایی در نظر گرفته شده که از ۱۹۰ واحد در  سطح ۲، ۲۰واحد آن اقتضایی می شود به این معنی که استان در این زمینه اختیار دارد و با توجه به ظرفیت و نیازهای استان تعریف می شود و این می‌تواند آغاز تحولی در برنامه آموزشی حوزه های علمیه خواهران باشد.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که احساس می‌شود و ظرفیت‌هایی که در اصفهان وجود دارد و با تغییر سرفصل های آموزشی که در برخی موارد نیازمند اصلاح است و در برخی موارد در نظام آموزشی تعریف نشده و اکنون باید تعریف شود از دروس اقتضایی می توان به خوبی استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه اگر در این زمینه کار مطالعاتی و میدانی انجام شده است از نتایج آن برای استان اصفهان بهره مند شویم، افزود: باید از نظر ساختاری حوزه های علمیه خواهران به جامعة المصطفی نزدیک شوند و اگر این دو از یکدیگر فاصله بگیرند از هدف اصلی خود دور خواهیم شد همان طور که از ظرفیت‌های حوزه علمیه برادران و جامعه المصطفی استفاده شده است حتماً ظرفیتها و پتانسیلهایی نیز در حوزه علمیه خواهران وجود دارد که از آن می توان بهره گرفت.

وی یادآور شد: بسیاری از اساتید جامعه المصطفی فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران هستند و در این مجموعه مشغول تدریس می باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: باید  هم به لحاظ فردی و هم به لحاظ سازمانی با یکدیگر همکاری و کمک کنیم تا بتوانیم حوزه‌های علمیه را رشد دهیم چرا که یک نفر به تنهایی نمی تواند همه کارهای کارشناسی، مشاوره و طراحی را انجام دهد بنابراین خرد جمعی در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: با خرد جمعی، همراه با جمع بندی نظرات و تعریف کارگروهای متفاوت در مسائل تربیتی، آموزشی و پژوهشی مطمئنا به سر منزل اصلی خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در پایان با بیان اینکه باید مدافع حریم اهل بیت(ع) و کارشناسان دین باشیم، افزود: همه یک رسالت را به عهده داریم بنابراین باید مکمل یکدیگر باشیم و به یکدیگر کمک کنیم، همچنین به لحاظ سازمانی باید با همکاری یکدیگر ارتقا پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha