جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصطفی زمانیان
مصطفی زمانیان

حوزه/ عضو هئیت امنای بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: نوآوری ها در برنامه های مسابقات قرآنی به هیچ وجه وجود ندارد و این نقد بسیار مهمی است که نیاز به مشارکت خود جامعه قرآنی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مصطفی زمانیان، در نشست بررسی الگوهای اثرگذار در فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان، برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالان فضای قرآنی باید قرآن را به دغدغه مردم تبدیل کنند، اظهار کرد: موضوع استفاده از تکنیک های مختلف رسانه ای، حرفه ای، دانشی و تخصصی مساله ای است که سهم جامعه قرآنی در اجرای آن بسیار مهم است.

یکی از اعضای هئیت امنای بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جامعه قرآنی از شبکه قرآن و رادیو قرآن هم به درستی استفاده نکرده است، تاکید کرد: برنامه ای مانند عصر جدید ۷۰ درصد آنتن شبکه رابه خود اختصاص می دهد، برنامه ای مانند دورهمی کلمه ای به واژگان وادبیات مردم اضافه میکند اما جامعه قرآنی از سه شبکه ای که در اختیار دارد به درستی نتوانسته استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه لازم است نقد درون گفتمانی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: دو پارادایم کاملا متناسب با هم در فضای قرآن و مداحی را اگر مقایسه کنیم متوجه میشویم که نوآوری هایی که در حوزه مداحی اتفاق افتاده است اصلا با فضای قرآنی قابل مقایسه نیست.

زمانیان با بیان اینکه محافل قرآنی که در زمان جنگ برگزار میشد امروز هم برگزار میشود، تصریح کرد: نوآوری ها در برنامه های مسابقات قرآنی به هیچ وجه وجود ندارد و این نقد بسیار مهمی است که نیاز به مشارکت خود جامعه قرآنی دارد.

یکی از اعضای هئیت امنای بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تنوع در ارائه برنامه های قرآنی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در مسابقات قرآن به جای اینکه بخواهیم از مردم با نغمات خود و نغمات محلی قرآن بخوانند از همه می خواهیم به صورت مصری قرآن را بخوانند که این یک بی سلیقگی است.

وی در مداحی ما همین کار را کرده ایم و مداحی ها تنوع بسیاری دارند، تاکید کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تاکید بر سنت ها در امور دینی بسیار اهمیت دارد.

زمانیان با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی به این معنایی که امروز دور خود دیوار کشیده درد بزرگی است، تاکید کرد: قرآن تنها برای من و شما نیست و این محصورماندن فضای قرآنی باید اصلاح شود.

به گفته وی چون حاضر نیستیم وقت و خلاقیت برای قرآن بگذاریم همیشه این روند را طی کرده ایم در حالی که همه باید تلاش کنند تا مسابقه ای بدیل در فضای قرآن ایجاد کنیم همانطور که کسی پیدا شد و مسابقه استعدادیابی گذاشت و در حالی که از سلبریتی ها در آن استفاده نکرد ۷۰ درصد آتن شبکه سیما را به خود اختصاص داد.

زمانیان با بیان اینکه باید از جذابیت ها و سلبریتی های جامعه قرآنی استفاده شود افزود: جذابیت های جامعه قرآنی شهید دانش و شهید حسنی بودند که تا شهید نشده بودند کسی سراغ آنها نرفت.

به گفته وی هیچ سرمایه ای بالاتر از خود مردم نیست، با یک فراخوان در شبکه های اجتماعی پول های میلیاردی جمع میشود، درحال حاضر نباید همه چیز را بر عهده دولت گذاشت، اگر یک مسابقه قرآنی مردم برای مردم ایجاد شود یک حرکت بزرگ صورت گرفته است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha