جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بدرقه مبلغان اربعینی جامعةالزهرا(س)

حوزه/ محمدی فر گفت: از زائران درخواست کردیم تا اگر امکان دارد سفر خود را مدیریت کنند و فعلا به تاخیر بیندازند تا شرایط در سمت عراق به حالت طبیعی و عادی برگردد و بتوانیم خدماتمان را در آنجا هم ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، احمد محمدی فر، دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با بیان اینکه تردد در تمام مرزها در حال انجام است، گفت: تراکم جمعیت زیادی را داریم و به طور متوسط نزدیک سه برابر در مرزها افزایش تردد داریم ولی خوشبختانه از سمت مرزهای ما برای رفتن به عراق مشکل حاد و خاصی وجود ندارد.

وی با اظهار به اینکه در خاک عراق و در مقابل مرزها در شلمچه و چذابه و تا حدودی در مهران مشکل حمل و نقل زائران به سمت نجف و کربلا را داریم، بیان کرد: وسایل حمل و نقل در داخل عراق کفاف زائران ما را نمی دهد و زائران بعد از رفتن به خاک عراق برای اینکه خودشان را به مسیر راهپیمایی و شهرهای زیارتی برسانند با مشکل مواجه هستند.

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین افزود: به همین خاطر هم ما از زائران درخواست کردیم تا اگر امکان دارد سفر خود را مدیریت کنند و فعلا به تاخیر بیندازند تا شرایط در سمت عراق به حالت طبیعی و عادی برگردد و بتوانیم خدماتمان را در آنجا هم ادامه دهیم. هرچند ما با دولت عراق در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را بفرستیم تا بتوانند به سیستم حمل و نقل عراق کمک کنند تا زائران دچار مشکل نشوند.

وی اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا و نیاز شدید به آب هم تانکرهای آبرسان و هم آب بسته بندی شده را به زائران می رسانیم تا حدودی بتوانند وضعیت را تحمل کنند تا شرایط انتقالشان فراهم شود.

محمدی فر خاطر نشان کرد: زائرانی هم که در استان های مرزی ما هستند امکانات و شرایطی برای اسکان و تغذیه شان فراهم شده تا شرایط در آن سوی مرزها تا حدودی به حالت طبیعی برگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha