جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پذیرایی از زائران اربعین در موکب اهل سنت کردستان

حوزه/ این روزها وحدت و انسجام سنی و شیعه دیگر مسئله و دغدغه ای نیست که دشمن بدان دامن بزند و ندای برتری این مذهب بر آن مذهب و بالعکس سر دهد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، هر لحظه از زندگیمان را اگر درک کنیم به خوبی در می یابیم که در حال نزدیک شدن به یکی از بزرگترین روزهای تاریخ اسلام، یعنی اربعین حسینی هستیم.

اربعینی که نه مختص به من و ما است و نه مختص به سنی و شیعه بلکه اربعینی که متعلق به همه آزادیخواهان جهان است.

امام حسین (ع) تنها به مسلمانان درس آزادگی و شجاعت نیاموخت؛ بلکه سیره و منش این امام همام الگو و اسوه بسیاری از مردان و زنان آزاده دنیا گشت و همین است که نام این ابرمرد اسلام بعد از گذشت نزدیک به ۱۴۰۰ سال هنوز زنده و پویاست.

در این ایام که دیوارهای شهر و روستا پرچم عزا بر قامت خود می بینند، اهل سنت و اهل تشیع هر دو خود را عزادار مردی از سلاله پاکان روزگار می بینند، مردی که جان خود و اهل بیتش را برای احیای دین مبین جدش؛ رسول اکرم (ص) فدا کرد.

مردم کردستان این روزها همه بر چهره هایشان غمی عجیب دارند، دردی سنگین بر سینه و اشکی در چشمان خویش.

آری حسین (ع) نه سنی بود و نه شیعه، بلکه مسلمانی بود که راه جدش؛ رسول خدا (ص) را رفت و بانگ آزادی و تظلم خواهی را سرداد.

مردم دیار کهن کردستان که کارنامه دیانت آنان برای همه ملت ایران روشن و مبرهن است، این روزها در کنار دیگر برادران دینی خود در اقامه عزای این عزیز شریک هستند.

برپایی موکب مردم خون گرم و اهل سنت کردستان در این روزها پذیرای زوار اربعین و عزاداران امام حسین علیه السلام است.

استقبال چشمگیر مردم متین کردستان از موکب ها و زوار اربعین حسینی باعث شد که خیال و باور باطل بسیاری از معاندان دین رسول الله متحور و حیران شود.

این روزها وحدت و انسجام سنی و شیعه دیگر مسئله و دغدغه ای نیست که دشمن بدان دامن بزند و ندای برتری این مذهب بر آن مذهب و بالعکس سر دهد.

این روزها، روز عزای امت رسول خدا (ص) در سراسر جهان است، این روزها همه در غم و ماتم سالاری و سرداری از قبیله عاشقان و شجاعان دین مبین اسلام هستیم، آن کسی که مرگ با عزت را با زندگی ذلت بار هرگز عوض نکرد و با این کار برای همیشه تاریخ در دل هر انسان وارسته ای برای خویش جایی باز کرد.

گزارش: غلامرضا آیین مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریمی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام خدا بر تمام عاشقان امام حسین(علیه السلام) در هر مذهب و مرام و اعتقادی که دارند.