پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مسئله شبکه قرآن و معارف سیما رو به بالا و در مرحله صعود دیده می‌شود، گفت: این رشد، هم در برنامه‌های معارفی و هم در برنامه‌های قرآنی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، با بیان این‌که مسئله شبکه قرآن و معارف سیما رو به بالا و در مرحله صعود دیده می‌شود، اظهار کرد: این رشد، هم  در برنامه‌های معارفی و هم در برنامه‌های قرآنی اتفاق افتاده است.

وی با تمجید از اقدامات این شبکه در جریان راه‌پیمایی عظیم اربعین، ادامه داد: عامل اصلی تهییج و تشویق مردم برای رفتن به اربعین، صداوسیما بود، در همه موارد و در همه اخبار و مراحل پیاده‌روی، اخبار اربعین در صدر اخبار قرار داشت که بسیار خوب و ارزشمند بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه در صداوسیما خیلی بیشتر در شبکه قرآن و معارف اسلامی جلوه می‌کند، بحث‌های آزاد است؛ این‌که یک خبرنگار بنشیند، از یک آقایی سؤالی بپرسد و او نیز جواب بدهد، به‌اندازه بحث آزاد مؤثر نیست.

وی با تأکید بر این‌که بحث‌های آزاد در صداوسیما چه در مسائل سیاسی و چه اعتقادی می‌تواند مفید باشد، یادآور شد: صداوسیما جای چهره‌سازی است، همان‌طور که در بین بازیگران و هنرمندان یک فرد را می‌آورند و تبدیل به چهره می‌شود، در مسائل معارف اسلامی نیز همین است، آدم‌ها چهره می‌شوند اما باید توجه کرد این چهره‌سازی برای چه کسی انجام می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که برخی برنامه‌سازها می‌خواهند برنامه‌ای ارزان بسازند، متذکر شد: این افراد برای کاهش هزینه‌های برنامه‌سازی از افراد نه‌چندان مطمئن استفاده می‌کنند و در صداوسیما تبدیل به چهره می‌شوند، باید در انتخاب کارشناسان برنامه‌ها دقت شود.

وی اضافه کرد: شبکه قرآن در حال تبدیل شدن به یک مرجع در مسائل قرآنی و تفسیری است.

در ابتدای این دیدار، آقای شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که رسانه ملی در حوزه معارف اسلامی، وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارد، گفت: کانون توجه و حملات دشمن در حوزه عقاید و باورهای دینی است که برای آن، ده‌ها شبکه ماهواره‌ای فعالیت می‌کند.

وی افزود: در بحث اربعین، تیم‌های گسترده‌ای از صداوسیما در تمام حوزه‌های صدا و تصویر اعزام شد، هیجانی که همراه با معرفت از سوی صداوسیما برای حضور در پیاده‌روی اربعین به جامعه عرضه شده، مؤثر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha