پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس های تکان دهنده

حوزه/ برنامه «عکس‎های تکان‎دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) که هر هفته از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می‌شود در این قسمت عکس مشهور «مجازات گروهبان کوزا کویویچ» از دیوید ترنلی را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «عکس های تکان دهنده» عکسی از جنگ آمریکا در خلیج فارس را بررسی می کند؛ جنگی که سربازان آمریکایی بسیاری در آن کشته و مجروح شدند. این عکس از یک گروهبان آمریکایی گرفته شده و گویای زوایای تاریک جنگ و بازنده بودن هر دو طرف جنگ است.

دیوید ترنلی لحظه ای این عکس را ثبت کرده که گروهبان کوزا کوئیچ متوجه می شود جسد دوستش در کیسه ای در نزدیک او است و به شدت گریه می کند.

ثبت کننده عکس مشهور «مجازات گروهبان کوزا کویویچ»؛ دیوید ترنلی در 22 ژوئن 1955 در ایالت ایندیانا آمریکا متولد شد. او یکی از بهترین عکاسان و روزنامه نگاران دنیاست و در سال 1990 به دلیل عکس های تاریخی خود از قیام در چین و اروپای شرقی جایزه پولیتزر گرفت. در سال 1988 هم برای عکس تکان دهنده خود از زلزله ویرانگر در ارمنستان جایزه عکس مطبوعات جهان را دریافت کرد. از زمان جنگ بوسنی و قیام دانش آموزان در چین تا مبارزات پایان دادن به آپارتاید و جنگ خلیج فارس هیچ چیز از نگاه دوربین ترنلی جانمانده است.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha