جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حوزه/معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که امام حسن (ع) هیچ‌گاه به دنبال مصالحه با معاویه نبود، گفت: ایشان ابتدا تمامی مقدمات و نیروها را برای جنگ آماده کرد اما درنهایت جدا شدن نیروهایش و پیوستن آن‌ها به جبهه دشمن کار را برای امام سخت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با انتقاد از افرادی که امام حسن مجتبی (ع) را فردی می‌دانستند که با دشمن مصالحه کرد، اظهار داشت: امام مجتبی (ع) بعد از پدر برای مبارزه با معاویه نیروها را بسیج کرد و در کوفه تجمع کردند اما افراد و نیروهای ایشان را یکی‌یکی معاویه می‌خرید و از ایشان جدا می‌شدند.

وی ادامه داد: بیشتر فرماندهان لشگر امام را جذب کردند درحالی‌که یک‌لحظه هم امام حسن (ع) کوتاه نیامد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی ابراز داشت: درنهایت با توطئه افکنی ها معاویه تعداد قلیلی نیرو برای امام باقی ماند و به همین بلکه تعداد قلیلی مانده بود و اگر امام حسن (ع) مصالحه را انجام نمی‌داد این افراد اندک هم باقی نمی‌ماندند.

وی ادامه داد: با آن صلح حضرت کاری کردند که مردم معاویه را بشناسند و زمینه برای قیام بماند درواقع ایشان هیچ‌گاه کوتاهی نکردند بلکه مردم را آگاه کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که امام حسن (ع) هیچ‌گاه دنبال صلح نبود، افزود: ایشان ابتدا تمامی مقدمات و نیروها را برای جنگ آماده کرد اما درنهایت جدا شدن نیروهایش و پیوستن آن‌ها به جبهه دشمن کار را برای امام سخت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha