جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: در استان ۵۰ مدرسه امین وجود دارد که ۷۰ مشاور مذهبی از روحانیون و طلاب در این مدارس برنامه‌های فرهنگی ومذهبی دانش اموزان را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان دامغان، اظهار داشت: در استان ۵۰ مدرسه امین وجود دارد که ۷۰ مشاور مذهبی از روحانیون و طلاب در این مدارس برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانش اموزان را انجام می‌دهند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان تصریح کرد: مهمترین وظایف مشاورین مذهبی، ترویج دین مبین اسلام، بیان احکام و اعتقادات و اخلاق اسلامی، سبک زندگی سالم و رفع شبهات دینی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی افزود: ۵۰ مبلغ طرح هجرت هم در مدارس روستایی در مدارس فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با اشاره به اینکه اجرای طرح امین و مشاوران مذهبی در مدارس به گواه والدین و اولیاء مدرسه زمینه‌ساز اثرات مطلوب بسیاری در زمینه‌های اعتقادی، آموزشی و پرورشی بوده است، خاطرنشان کرد: بررسی آسیب‌های طرح‌های امین و مشاورین مذهبی با همکاری ادارات آموزش و پرورش، روحانیان و والدین و برگزاری دوره‌های مهارت افزایی طلاب و مبلغان مشغول در این طرح‌ها مدنظر قرار گرفته است.

وی با تقدیر از برگزاری دوره‌های گفتمان‌های دینی از سوی ادارات تبلیغات اسلامی در مدارس گفت: البته این مسئله بسیار حائز اهمیت است که ما بررسی کنیم که سؤالات، دغدغه‌ها، نیازها و خواسته‌های فکری و اعتقادی دانش آموزان ما در هر رده سنی چیست و موضوع، اساتید و شیوه برگزاری این گفتمان‌ها را براین اساس تدوین و اجرا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha