پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست حوزه

حوزه/ نشست عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور برگزار شد و وی در این نشست بر شعار مدرسه محوری حوزه علمیه خواهران تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست عمومی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران و مدیران و مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ رشته سطح سه و ۴ رشته سطح ۴ در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شود اظهار داشت: برای اینکه بانوان بتوانند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا بکنند، تلاش‌های بسیار زیادی در طول‌ این سال‌ها انجام شده است.

وی با تأکید بر اهمیت مدرسه محوری در حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ما نسبت به اتفاقات درون مدارس علمیه خواهران بسیار حساس هستیم چراکه موفقیت مدرسه را موفقیت مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران می‌دانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران، شعار مدرسه‌محوری را مطرح کردیم تا براساس این شعار و طرح، مرکز مدیریت نسبت به اتفاقات مدرسه مسؤولیت خود را بپذیرد و کارکرد مدرسه را رصد و در مواقع نیاز مساعدت لازم رو انجام دهد.

وی ادامه داد: براساس شعار مدرسه محوری، مرکز مدیریت نباید بودجه‌ خود را در قالب فعالیت‌های مرکز محدود کند بلکه باید توجه ویژه‌ای نیز به فعالیت‌های مدارس علمیه خواهران داشته باشد.

استاد برجسته قرآن کریم عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که دخترانی که در خدمت مکتب اسلام، نظام، انقلاب و ... هستند باید وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند، البته حوزه‌های علمیه نیز باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، ‌خروجی‌های فاخر، ارزشمند و قابل تحسین داشته باشند.

همه مسؤولان باید برای پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش کنند 

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازیامام‌جمعه گچساران نیز در این نشست با بیان اینکه خون‌های زیادی برای حفظ نظام اسلامی ایران ریخته شده است گفت: برای شکل‌گیری این نظام اسلامی، زحمت‌های بسیار زیادی کشیده شده است و انسان‌های بسیار زیادی جان خود را فدا کردند و یا شکنجه شدند.

وی با افزود: امروزه دشمنان خارجی و جیره‌خواران دشمن در داخل کشور تبلیغات بسیار زیادی علیه نظام می‌کنند و قصد دارند که نظام اسلامی را از مردم بگیرند.

حجت‌الاسلام حجازی اظهار کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران، تربیت مادران جامعه است و بدون تردید اگر مادران آینده کشور به درستی تربیت شوند، جامعه اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک به حوزه‌های علمیه خواهران، کمک به نظام است ادامه داد: همه مسؤولان باید برای پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش کنند تا حوزه‌های علمیه خواهران از حیث علمی در کشور تقویت شود و به جایگاه واقعی خود برسد.

امام جمعه گچساران بابیان اینکه حوزه علمیه مسئول اصلاح جامعه، مردم و مسئولین است  گفت: باید از مجلس شورای اسلامی و دولت خواسته شود که اعتبارات کافی در اختیار حوزه علمیه قرار دهند.

وی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد کوچک‌ترین استان کشور است که یک‌چهارم نفت و گاز را تأمین می‌کند، این در حالی است که حوزه‌های علمیه استان در وضعیت نابسامانی قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی در پایان با تأکید بر اهمیت رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند افزایش آمار طلاق و اعتیاد در جامعه به دلیل فاصله گرفتن از مبانی دینی است و بدون تردید اگر در جامعه مبانی دینی مورد توجه قرار گیرند، شاهد کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

حوزویان و طلاب با مردم ارتباط داشته باشند

حجت‌الاسلام محمدجواد جعفریمهر، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران شود گفت: بدون تردید توجه به حوزه‌های علمیه خواهران موجب می‌شود که بانوانی عالم، فاضل و خودساخته در جامعه داشته باشیم که می‌توانند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزویان و طلاب باید با مردم ارتباط داشته باشند گفت: باید تلاش کنیم تا ارتباطات طلاب و حوزویان با مردم تقویت شود چراکه حوزه اگر با مردم در ارتباط نباشد، دیگر حوزه نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و برکات و اثرات آن‌ باید به مردم شناسانده شود عنوان کرد: انقلاب اسلامی ثمره حوزه دیروز است و حوزه امروز معادل انقلاب اسلامی است.

وی در پایان اظهار کرد: الان در عصر مهارت‌ها،‌ ابتکارات و خلاقیت‌ها هستیم و طلاب نیز باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند، البته ما مخالف مدرک نیستیم اما مدرک بدون مهارت، هیچ اثربخشی ندارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha