پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السلام حسین فضیلتی نیا استاد حوزه علمیه عنبرآباد

حوزه / حجت الاسلام فضیلتی نیا با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران ساده به دست نیامده و یکی از بزرگترین اهداف ائمه اطهار علیهم السلام وجود چنین حکومتی با مردمی انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا،  شب گذشته در شام شهادت امام حسن عسکری (ع) در مسجد و مهدیه فاطمة الزهرا(س) عنبر آباد، با تسلیت سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان، گفت: به دلیل اخباری مبنی بر تولد حضرت ولی عصر (عج) زمان امامت امام حسن عسکری (ع) خفقان شدیدی از سوی حکومت عباسی نسبت به امام و شیعیان اعمال می‌شد.

معاون مدرسه علمیه عنبرآباد با بیان این که بسیاری از شیعیان در آن زمان در تقیه به سربردند، اظهار کرد: اگر کسی به سراغ امام (ع) می‌رفت، به اشد مجازات گرفتار می‌شد، همانند زمان طاغوت که اگر کسی عکس و یا اعلامیه‌ای از امام خمینی(ره) با خود داشت، توسط مأمورین دستگیر و مجازات می‌شد.

وی با اشاره به حدیث«کونوا لنا زینا و لا تکونوا لنا شینا»  خاطر نشان کرد: ما باید زینت اهل بیت علیهم السلام باشیم نه مایه سرافکندگی آن بزرگواران و ائمه را همچون پدری هدایتگر در زندگی خود بدانیم.

فضیلتی نیا با اشاره به تقسیم شیعه به دو دسته حُبّی و اعتقادی، ابراز داشت: آنچه مد نظر معصومین بزرگوار است، شیعه اعتقادی است؛ چون هم در حرف و هم در عمل به مبانی اسلام ملتزم است.

معاون مدرسه علمیه عنبرآباد همچنین گفت: انقلاب اسلامی ایران ساده به دست نیامده و یکی از بزرگترین اهداف ائمه اطهار علیهم السلام وجود چنین حکومتی با مردمی انقلابی است.

وی در پایان یادآور شد: خیانت به نظام جمهوری اسلامی، در حقیقت خیانت به ائمه علیهم السلام و خیانت به اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha