سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم اختتامیه دوره دانش افزایی اساتید تجوید مدارس علمیه سراسر کشور

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: در سال جاری تعطیلات در ایام تحصیل تلاقی پیدا کرده و با توجه به گستردگی مطالب، در 110 روز درسی بسیار مشکل است که بتوان تمامی مطالب را تدریس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)  قم برگزار شد، با بیان این که اجلاسیه قبلی درباره مباحث تربیتی برگزار شد گفت: یکی از دغدغه های بزرگان حوزه این است که طلاب بتوانند حق خود را در انتخاب گری داشته باشند و هم از طرف دیگر دچار آفات نشوند.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: برای این مقوله مباحث مختلفی مطرح شد که در نهایت به هدایت علمی و تربیتی رسیدیم، در این طرح هدایت علمی و تربیتی طلبه از آزادی و عدم ضعف به صورت توامان برخوردار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد مطرح کرد: در این باره در سال گذشته چهار کمیسیون تشکیل شدند، همچنین قریب به 50 مرکز علمی و تربیتی وجود داشت که بیش از سه هزار طلبه در این طرح شرکت کردند.

وی تاکید کرد: آمار ها نشان می دهد که با وجود مشکلات و تنگناها، این قدم بسیار مبارک بود و لازم است این طرح کار خود را ادامه دهد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: سامانه تقریرات دروس خارج فقه مراجع عظام تقلید بسیار مفید بوده و امروز اگر بخواهیم همراه با زمان پیش برویم باید از این امکانات روز استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد مطرح کرد: هر استادی که درس خارج دارد می تواند وارد این سامانه شده و درس خود را بارگزاری کند، هر طلبه هم می تواند تقریرات خود را به این درس بارگزاری کند و برای استاد قابل رؤیت می شود و دیگران نیز می توانند از این مطالب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استاد می تواند درباره هر موضوع که نیاز دارد، در این سامانه جستجو کند و در حال حاضر از 36 استان دروس بارگزاری شده و 33 هزار جلسه درس به صورت صوتی  و 24 هزار تقریرات از جانب طلاب در این سامانه بارگزاری شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در سال جاری تعطیلات در ایام تحصیل تلاقی پیدا کرده و با توجه به گستردگی مطالب، در 110 روز درسی بسیار مشکل است که بتوان تمامی مطالب را تدریس کرد، همانگونه که بزرگان حوزه تاکید می کنند باید تعطیلات کم شود و در این راستا می توان از ظرفیت پنجشنبه ها استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha