جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: نباید با گفته ها و اعمال خود زمینه شادی دشمنان این انقلاب و ملت را فراهم آوریم. دشمن مترصد ایجاد چنددستی در داخل کشور است و بی شک همان زمان نیز ضربه خود را توسط عوامل خارجی و داخلی به این انقلاب وارد خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان ظهر امروز در جمع معاونین، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان کردستان ضمن تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: اولین و مهمترین وظیفه یک مسلمان شناخت و مطالعه درباره زندگی و سیره علمی، شخصیتی، اخلاقی و... بزرگان دین است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: تنها با شناخت کامل و جامع رسول خدا و ائمه اطهار می توان به عمق معارف اسلامی رسید و اگر نتوانیم که شناختمان را در این زمینه توسعه دهیم امکان بیراهه رفتن دور از ذهن نیست.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در طول 1400 سال عمر اسلام؛ افراد، خلافت ها و جریانهای بسیاری به دنبال ایجاد انحراف در این دین بوده و هستند، گفت: تاریخ اسلام سرشار از فراز و نشیب های سیاسی، اعتقادی و فرهنگی است و تلاش های بسیاری برای قرائت های سلیقه ای از دین صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه تاکید کرد: آخرین و جدیدترین قرائت های ساختگی از دین اسلام توسط جریان های تکفیری و سفلی که همگی به نوعی نشات گرفته از وهابیت می باشند در حال انجام است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه وهابیت همان اسلام آمریکایی است، بیان داشت: همانطوری که استکبار و استعمار سالیان متمادی به دنبال ساخت و ایجاد تشیع انگلیسی بوده است، وهابیت نیز نتیجه تلاش های مستکبرین برای قرائت دلخواه خود از اسلام می باشد.

وی جریان های سلفی در جهان اسلام را برای آینده این دین بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: بی شک هدف از ایجاد اینگونه تفکرات و قرائت های تند و خشن از اسلام بعد از ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین، ایجاد و القا حس اسلام هراسی در سطح جهان است که بی گمان این برنامه سالیان متمادی در اتاق فکر ابرقدرتهای جهان طرح ریزی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه به تحولات عراق و لبنان و... اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان هرگاه می بینند که جهان اسلام به وحدت نزدیک می شود، توطئه و دسیسه ای جدید به راه می اندازند که آخرین و جدیدترین آن ایجاد فتنه و آشوب در عراق و لبنان و حمایت های همه جانبه از آن بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: بی شک همانطوری که دشمنان برای عراق، یمن، لبنان، سوریه و... برنامه دارند، برای ما هم توطئه های بسیاری در آستین خود پنهان کرده اند، لذا می طلبد که جامعه ایران به ویژه حوزویان به خوبی حرکات دشمن را در این بازی دنبال کنند و راههای نفوذ را شناسایی کنند.

وی با اذعان با اینکه پروژه نفوذ در کشور هم عوامل خارجی دارد و هم داخلی، تاکید کرد: گفته ها و سخنرانی های برخی که اتفاقا در بدنه نظام هستند به نوعی میل باطنی دشمنان در انجام خواسته هایشان است. امروز مملکت به شدت نیازمند یکدلی است و دشمن نیز به خوبی از این امر مطلع می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان خاطرنشان ساخت: نباید با گفته ها و اعمال خود زمینه شادی دشمنان این انقلاب و ملت را فراهم آوریم. دشمن مترصد ایجاد چنددستی در داخل کشور است و بی شک همان زمان نیز ضربه خود را توسط عوامل خارجی و داخلی به این انقلاب وارد خواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: اکنون مهمترین وظیفه مسئولان و مردم حفظ وحدت و وفاق ملی و مذهبی در کشور است و اگر این چنین نباشد باید منتظر توطئه های پیچیده و خطرناک دشمنان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha