جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر کشور به دولتمردان توصیه کرد که با تقویت تولید ملی و حل مشکلات کشور جلوی سواستفاده کنندگان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، گفت: پس از ورود ایشان، این شهر به پایگاه نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) مبدل شد.

امام جمعه قم افزود: به همین دلیل قمی ها باید در حفظ و مراقبت از این شهر بکوشند و نباید اجازه دهند که وضع ظاهری این شهر به ابتذال دچار شود.

وی با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بسیج گفت: این شجره طیبه در حفظ و دفاع از انقلاب و دفع شر منافقان و آشوبگران بسیار موثر بوده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به حوادث جاری کشور بیان کرد: در هفته جاری فتنه و آشوب ناشی از حرکت بسیاری از افرادی که خودفروخته بودند و از اعتراض به حق مردم حاشیه درست کردند و دستشان را در دست ضد انقلاب گذاشتند را شاهد بودند.

وی گفت: این حرکت به سرعت خنثی شد ولی دارای زیرساخت هایی هم بود؛ حامل های انرژی در ایران ارزان ترین قیمت ها را در کشور دارد؛ بر اساس طرح توسعه ملی اصلاح تدریجی قیمت بنزین به گونه ای که به مردم فشار نیاورد و باعث تورم هم نشود پیش بینی شده بود ولی به دلیل تعلل مجلس و دستگاه اجرایی این تصمیم به تاخیر افتاد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تصریح کرد: از دیگر کارت های سوخت توسط وزارت نفت از چرخه خارج شد و به دلیل قاچاق بنزین ارزان و ضرورت کمک های معیشتی به مردم و محرومین و صرفه جویی در مصرف بنزنین این تصمیم در بین سران قوا گرفته شد.

وی با ذکر این مطلب که رهبر انقلاب پیرو سیره امام راحل بر حل مشکلات مردم و تصمیمات کارشناسی تاکید کردند، یادآورشد: ایشان از تصمیم سران سه قوه با قاطعیت و صراحت حمایت کردند؛ در اینجا لازم است بگویم که مواضع قاطع رهبری بر اساس شرع و قانون فصل الخطاب است و تجربه هم ثابت کرده است که این امر همیشه با توفیق همراه بوده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به این نکته که ملت ما نیز به حمدالله با جدا کردن صف خود از آشوب طلبان در راهپیمایی های گسترده خود بصیرت خود را ثابت کرد، تصریح کرد: مردم بصیر و انقلابی قم در راهپیمایی شکوه مند خود با آرمان های امام و شهدا بیعت کردند.

وی گفت: توطئه گسترده در راه اندازی آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن در تخریب امومال عمومی و خصوصی ناکام ماند و نیروهای امنیتی و انتظامی این توطئه را خنثی کرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمن جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ملت را شدت بخشیده است و راهبرد پیروزی ما تقویت اقتصاد ملی و کارآفرینی است؛ دور زدن تحریم ها مهم است ولی جنبه تاکتیکی دارد؛ رهبر انقلاب بیان کردند که اسلام طرفدار تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه است؛ باید به شکلی کار کنیم که اگر تحریم ها هم برداشته شد به تولید داخلی ضربه وارد نشود.

وی افزود: نکته دیگر در بیانات رهبری آن است که پیش از آنکه کشور وارد سالمندی شود باید برای جوانان کارهای بزرگی انجام داد و پایه های کشور را محکم کرد؛ استفاده از صندوق توسعه ملی در مواقع ضروری است و به همین دلیل دولت مردان باید با تقویت اقتصاد و حمایت از فعالان اقتصادی، اقتصاد کشور را در مقابل طراحی دشمن تقویت کنند.

خطیب جمعه قم با ذکر این مطلب که دولت مردان و دستگاه های دیگر نیز باید جلوی گرانی کمر شکن وسواستفاده از مشکلات را حل کنند، گفت: در این روزها که به خاطر مسایل امنیتی، ارتباط اینترنتی قطع شده است شاهد بودیم که ارتباط دشمنان با مزدوران خود نیز قطع شد ؛از دیگر سوی پیام رسانان بومی تاثیرگذاری خود را ثابت کردند و این امر نشان می دهد که تسریع در ایجاد شبکه ملی دست دشمنان را در این زمینه قطع می کند.

وی در خطبه اول نیز گفت: به نقل قرآن کریم کافران و مشرکان هیچ حقی در مدیریت و سرپرستی مساجد ندارند؛ حتی نمی توانند به عنوان خیر و برنامه ریز و خادم نمی توانند در امور مسجد دخالت کنند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: حال سوال مطرح می شود که چرا کافران سعی می کنند که در امور مسجد مداخله کنند؟ پاسخ این امر نیز نیازمند دانستن فلسفه ساخت مسجد دارد؛ مسجد کانون پرورش موحدان و بسیجیان و کانون توحید و محل پرورش موحدان و معرف معروف و شناساندن منکر به مردم و محل مقابله با فتنه ها است.

وی گفت: کافران و مساجد سعی دارند که در این امر مداخله کنند تا کاربرد مسجد را از بین ببرند؛ می خواهند مردم را به سوی اهداف خود ببرند؛ اینکه آشوبگران مساجد را به آتش می کشند می دانندکه مسجد محل پرورش بسیجیان و بت شکنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha