شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ آیت الله سعیدی گفت: نه حوزه از دانشگاه مستغنی است و نه دانشگاه از حوزه بی نیاز است، رهبر انقلاب نیز بر این نیاز تاکید دارند، به برکت انقلاب اسلامی، شاهد افزایش همکاری های این دو نهاد هستیم، زیبنده است طلاب و دانشجویان با هم با برگزاری جلسات مختلف همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، عنوان کرد: در روایات به مومنان تاکید شده که از سخنان بیهوده پرهیز کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) افزود: طبق این روایت، گفتار نیک رزق را زیاد کرده و مرگ را به تاخیر می اندازد، انسان های خوش صحبت در درون خانواده از محبوبیت برخوردارند و سرانجام ماوای آن ها بهشت است.

امام جمعه قم آیه 19 سوره توبه را موردتوجه قرار داد و گفت: مخاطب این آیه کریمه هم می تواند مشرکینی باشد که در زمان جاهلیت به حجاج سقایت می کردند، و هم می تواند مومنانی را در بر بگیرد که سقایت برای حجاج را با جهاد فی سبیل الله مقایسه می کردند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه جهاد فی سبیل الله جایگاه والایی نزد خداوند دارد، اظهار داشت: خداوند نسبت به کسانی که پیش از اسلام به آبرسانی به حاجیان می پرداختند و به دیگران فخر می فروختند را مورد عتاب قرار داده و تاکید کرده که نباید این ویژگی ها مایه فخرفروشی بر دیگران شود، بنابراین کلیدداری کعبه و این قبیل امور را نباید با جهاد فی سبیل الله مقایسه کرد، چرا که این دو نباید از هم جدا باشند.

وی ادامه داد: امروز کسانی که موقعیت های کلیدداری کعبه را در اختیار دارند و خود را خادم حرمین می دانند و به جنایت علیه یمنی ها پرداخته و با صهیونیست ها همکاری می شوند، آل سعود هستند که مصداق کسانی هستند که در قرآن بیان شده که کارهای خبیثانه آن ها دیگر اعمال شان را تباه می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: حب و بغض خود را باید بر اساس تقوا تنظیم کنیم، اگر اینگونه باشد، شخصیتی مانند «سلمان فارسی» را خواهیم داشت که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود سلمان از ما اهل بیت است، اما ابولهب که عموی پیامبر(ص) است، از ایشان فاصله می گیرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: حب و بغض های سیاسی نباید جناحی باشد، این پدیده در انتخابات ها خود را نشان می دهد، حب و بغض باید بر پایه تقوا باشد.

وی با اشاره به فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی(ره) ابراز کرد: آن بزرگوار همه محرومان را به سوادآموزی فراخواندند، در گذشته هم حضرت عیسی0ع) خطاب به مردم بیان کردند که خوشا به حال کسانی که آنچه را نمی دانند از دانایان بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در قم مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را موردتوجه قرار داد و مطرح کرد: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن و پیشرفت وعدالت هستند، حوزه در جهت تعمیق ایمان و معنویت و تربیت دینی و اخلاقی در جامعه پیشگام بوده و دانشگاه در پیشرفت علمی کشور تاثیر فراوان دارد.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: نه حوزه از دانشگاه مستغنی است و نه دانشگاه از حوزه بی نیاز است، رهبر انقلاب نیز بر این نیاز تاکید دارند، به برکت انقلاب اسلامی، شاهد افزایش همکاری های این دو نهاد هستیم، زیبنده است طلاب و دانشجویان با هم با برگزاری جلسات مختلف همکاری کنند.

وی افزود: تشکلی که استاد حوزه و دانشگاه در قالب بسیج با یک همکاری مشترک حضور داشته باشند، در حال حاضر وجود نداشته و باید شکل گیرد.

امام جمعه قم گفت: حضرات آیات مصباح یزدی و خرازی مسئولیت تاسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه را از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتند، انتظار این است که جامعه مدرسین همچنان پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: رهبر انقلاب در طول سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان، جلسات طولانی با دانشگاهیان داشته اند و در این جلسات علاوه بر استماع سخنان دانشجویان، سخنان ارزشمندی برای پیشرفت دانشگاه بیان کرده اند که محتوای این جلسات باید مبنای کار در همکاری های حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما چند جنگ امنیتی را در چند کشور به راه انداخته اند، در کشور ما با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، دشمنان فتنه گر در این جنگ امنیتی ناکام شده و از ملت قهرمان ایران شکست سخت و مفتضحانه ای خوردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مسئولان ما بدانند راه حل ساماندهی اوضاع مردم توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده و در جنگ اقتصادی با تقویت پول ملی، همکاری های منطقه ای، شرکت های دانش بنیان و توجه به توان داخلی باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: تزلزل بنیان خانواده و کثرت طلاق یکی از مسائل ما بوده و تولستوی فیلسوف روسی می گوید که عامل افزایش طلاب در غرب بدحجابی زنان است.

وی ابراز کرد: دومین آسیب بدحجابی این است که هوسرانان میل به آزار رساندن به بانوان بد حجاب پیدا می کنند که این امنیت بانوان را به هم می زند.

نماینده ولی فقیه در قم مطرح کرد: افراد برای شرکت در انتخابات متعهد می شوند که حافظ و نگهبان مبانی جمهوری اسلامی باشند، امین و باتقوا باشند، متعهد به پیشرفت کشور باشند، تامین کننده منافع مردم باشند و به قانون اساسی پایبند باشند، این تعهدات نشان می دهد کسانی که منتخب می شوند باید از تعلقات جناحی خود بیرون آمده و به نفع ملت کار کنند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: مردم باید بدانند نمایندگانی که در عوالم دیگر به سر می برند و مشغول زد و بند هستند، نمایندگان ما نیستند.

وی افزود: مردم عزیز ما در خوزستان دچار مشکلات فراوانی هستند، امروز باید همه مردم و مسئولان کمر همت ببندند و غم و مشکل آن ها را غم و مشکل خود دانسته و به صورت جهادی آن ها را حل کنند.

امام جمعه قم گفت: اگر مسئولان در گذشته به فکر این روزها بودند، شاهد آن ها در خوزستان نبودیم و انتظار می رود در اقدام هایی که به انجام می رسد، این مشکلات صرفا مقطعی حل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 0
    عامل افزایش طلاب در غرب بدحجابی زنان است.!!!!!!