پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب تبریز

حوزه/ مهندس سعیدی برجام را نوعی عقب نشینی از آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: تمام مشکلات حاضر کشور محصول عقب نشینی تحمیلی است که در فضایی خاص و در عرصه‌های مختلف پیگری می شد؛ اگر این عقب نشینی‌ها ادامه یابد، قطعا کشور با آسیب‌هایی به مراتب جدی‌تر، حتی تا مرحله نابودی پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مهندس محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه طلاب و فضلای تبریز، آذرشهر و اسکو که چهارشنبه، بیست و هفتم آذرماه در ساختمان طلاب آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، شرایط حاکم بر کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: متأسفانه علیرغم هشدارهای صورت گرفته، مقدمات فتنه انگیزی در سال جاری آغاز شده است؛ تقوا تنها راهکار رهایی و سربلندی از فتنه انگیزی است.

وی برخورداری نور باطنی متأثر از تقوا و پرهیزکاری، را تنها عنصر سربلندی آدمی در فتنه انگیزی‌ها دانست و اذعان‌داشت: متأسفانه شرایط خاص، کشور را وارد مرحله جدیدی نموده و برخی از مردم را با شبهات و پرسش‌های اساسی روبرو ساخته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که گرد و غبار فتنه تردیدهایی را در دل برخی از انقلابیون ایجاد نموده است، اظهار داشت: متأسفانه غبارهای فتنه پیش رو باعث شده، تا عمارها و روشنگران انقلاب فعالیت کمتری نسبت به گذشته داشته باشند.

مهندس سعیدی با تأکید بر این که دشمنان اسلام و انقلاب هیچ گاه دست از دشمنی خود برنداشته، دسیسه‌های شوم خود را در عرصه‌های مختلف با قوت بیشتری پیگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: تردید و شبهه در میان انقلابیون و دغدغه مندان کشور، از مهمترین نقشه‌های حال حاضر دشمنان اسلام و انقلاب است.

سخنران این نشست با تأکید بر این که انقلاب اسلامی تمام منافع سلطه را با چالش های جدی روبرو ساخته است، اظهار داشت: ایران و انقلاب اسلامی هیچ چاره ای جز ادامه و استقامت و پایداری ندارد؛ کوچکترین عقب نشینی از آرمان‌ها، کشور را با چالش‌های جدی تری روبرو خواهد ساخت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برجام را نوعی عقب نشینی از آرمان‌های انقلاب دانست و ابراز داشت: تمام مشکلات حاضر کشور محصول عقب نشینی تحمیلی است که در فضایی خاص و در عرصه‌های مختلف پیگری می شد؛ اگر این عقب نشینی‌ها ادامه یابد، قطعا کشور با آسیب‌هایی به مراتب جدی‌تر، حتی تا مرحله نابودی پیش خواهد رفت.

وی آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» را از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی که کشور تنها توان مدیریت و برنامه ریزی برای یک ماه تغذیه کشور را داشت؛ مدیریت انقلابی، توانست با سربلندی کشور را از این پیچ سخت و مرحله مهم عبور دهد.

مهندس سعیدی با تأکید بر این که ظرفیت‌های ایران اسلامی با سال‌های گذشته اصلا قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، در سایه سار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش و مجاهدت دانشمندان، به دستاوردهای علمی ارزشمندی در حوزه‌های دانشی مختلف دست یافته است.

وی به مصادیقی از پیشرفت‌های خیره کننده کشور در حوزه‌های فنی، صنعتی، علمی، کشاورزی و ... اشاره نمود و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی که از توان عملیاتی چندانی برخوردار نبود، توانست با تمسک به شعارهای الهی، ایمان و باور به الطاف و نصرت الهی از همه این مشکلات عبور کند.

وی با بیان این که در اوایل انقلاب مردم ایران با لبیک به ندای امام خمینی(ره) و تشکیل بسیج با دستان خالی رهنمون میدان مقابله با زیاده خواهی استکبار جهانی شدند، اظهار داشت: خداوند متعال شرط نصرت الهی را در گرو نصرت دین قرار داده است؛ دوران دفاع مقدس بزرگترین میادینی است که دنیا در جای جای آن، شاهد نصرت الهی بوده است.

مهندس سعیدی با بیان این که متاسفانه تفکر لیبرالی به دنبال القاء ناتوانی کشور در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی است، اظهار داشت: تفکر لیبرالی با تمسک به ضعف‌های مدیریتی خود، به دنبال القاء ناکارآمدی دین در حوزه های سیاسی، اقتصادی و مدیریت اجتماعی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که آموزه‌های دینی از توان مدیریت بدترین شرایط ممکن عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: شعار وحدت حوزه و دانشگاه را باید وارد فاز عملیاتی کنیم؛ این مهم می تواند اثرات پایداری را در مقابل القائات و پمپاژ ناامیدی به جامعه ایفا کند.

وی ایجاد تحولات عمیق در حوزه علوم انسانی را از الزامات تحقق وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اذعان داشت: متاسفانه تفکرات سکولار حاکم بر علوم انسانی فعلی، انسانی هایی را تربیت می‌کند که در عین ایرانی بودن به دنبال پیاده‌سازی فرهنگ غربی در کشور اسلامی هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی شخصیت فرزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را عنایتی الهی بر ملت ایران دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری در وقایع و اغتشاشات اخیر با درایتی اسلامی و انقلابی خود را فدای نظام اسلامی کرده‌اند.

وی به خطبه أباعبدالله الحسین علیه السلام در رابطه با چرایی ناتوانی شمریان در شنیدن سخن حق اشاره نمود و اظهارداشت: کسب لقمه حرام و دست اندازی به بیت المال، زمینه دوری از حقیقت، ناتوانی شنیدن سخن حق و غفلت از مسیر الهی را ایجاد می‌کند.

مهندس سعیدی در بخشی دیگری از سخنان خود به ضعف نیروهای انقلابی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای اشاره نمود و با بیان این که نمایندگان انقلابی در مقابل تمام کنش‌های غیر انقلابی واکنش‌های روشن و انقلابی دارند، اظهار داشت: متاسفانه فضای رسانه‌ای حاکم بر کشور که در اختیار و یا تحت اشراف جریان خاصی است؛ نطق‌های هنجار شکن برخی از نمایندگان را با وسعت غیر قابل وصفی رسانه‌ای می کنند، در حالی که تذکر و واکنش انقلابی نمایندگان به نماینده هتاک، مورد بی‌مهری رسانه‌ها قرار می‌گیرد؛ این مهم در راستای القای عدم وجود نیروهای دغدغه‌مند و انقلابی در میان مسئولین پیگیری می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به عملکرد منفعلانه توأم با ناامیدی و یاس برخی از مسئولین کشور اشاره نمود و ابراز داشت: متأسفانه جریان انقلابی در مواجهه با انتخابات، همیشه دیرهنگام به اتحاد و تفاهم رسیده، با تأخیر لیست حمایتی خود را ارائه می‌کند.

وی با تأکید بر این که ربا و ریا جامعه را به تباهی می کشاند، اظهار داشت: نظام ربوی بانک‌ها، مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور ایجاد نموده است، ضعف تدبیر و مدیریت برخی از مسئولان در کنار مشکلات تحریمی، چالش‌هایی جدی را پیش رو صنعت کشور ایجاد نموده است؛ به گونه‌ای که تقریبا ۳۰ درصد کارخانجات با ظرفیتی حدودا ۳۰ درصد فعالیت می‌کنند.

مهندس سعیدی با بیان این که اکثریت نمایندگان فعلی مجلس با سیاستگذاری‌های دولت همسو هستند، اظهار داشت: متأسفانه طرح‌هایی که توسط نیروهای انقلابی مطرح می‌شود، به مزاج نمایندگان وامدار دولت خوش نیامده، رأی‌ نمی‌آورد.

وی با تأکید بر این که تبیین و توضیح موضوعات مختلف حوزه‌های سیاسی کمتر مورد توجه عمارهای زمان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: علی رغم بالا بودن هوش سیاسی ملت ایران، برخی از افراد در بزنگاه‌ها و شرایط خاص تحمیلی و غبارآلود، تصمیمات هیجانی می‌گیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت جایگاه عمق بخشی فهم سیاسی آحاد جامعه تأکید نمود و یادآور شد: متاسفانه آنگونه که باید افراد جامعه از فرازهای قانون اساسی و وظایف و اختیارات رهبر معظم انقلاب آشنا نیستند؛ جا دارد تا قانون اساسی به عنوان کتب درسی در نظام آموزشی کشور تعریف گردد.

مهندس سعیدی در پایان ارتقاء فهم، شعور و بینش سیاس ملت را از وظایف رهبر جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از موارد کسانی به عنوان نماینده مجلس رای می‌آوردند، اشراف چندانی به بندها و ماده های قانون اساسی ندارند. لازم است تا پیش از ورود منتخبات ملت به صحن مجلس، دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی را ناظر به وظایف و اختیارات قانونی کارگزاران برگزار شود.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر حسینی، از طلاب و فضلای تبریزی ضمن گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به روایاتی از اهل بیت علیهم السلام اشاره نمود و ابراز داشت: همه نیازمند توجه به مبانی قرآنی و روایات اهل بیت علیهم السلام هستیم.

وی بر توجه به حالات مختلف نفسانی تأکید نمود و یادآور شد: انسان همانطور که خود را نیازمند پاسخگویی به خواستگاه های جسمی و مادی می کند، باید به مسئله نیازهای روحانی و معنوی توجه بیشتری داشته باشد.

سخنران این جلسه به دایره تاثیرگذاری فساد و سلامت قلب آدمی اشاره نمود و با بیان این که قلب لطیفه روحانی است که سعادت و شقاوت آدمی در گرو آن است، اظهار داشت: فرای قلب مادی، که وظیفه پمپاژ و خون رسانی به سلولهای بدن را بر عهده دارد، قلب واقعیتی درونی است که توجه اداراکات نفسانی درک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی از مصادیق کشف قلب درونی در بزنگاه های روحانی اشاره نمود و اذعان داشت: شادی و خرسندی و معنویت گرایی روحانی یا حتی مواردی چون سنگ‌دلی و گریزانی از مولفه های معنویت آفرین از جمله مصادیقی است که آدمی را به وجود قلب درونی رهنمون می سازد.

وی به روایتی از اهل بیت علیهم السلام اشاره نمود و اذعان داشت: آیات و روایات به خوبی نسبت به اقتضائات و شرایط سلامت و بیماری قلب درونی اذعان نموده، سیره اهل بیت علیهم السلام سرشار از رهنمون هایی سلامت بخش برای دست یابی به قلب سخاوتمندانه است.

سخنران این جلسه فزونی گناهان را از مهمترین عوامل سختی دلی بشر برشمرد و یادآور شد: اشتیاق به مناسک الهی به ویژه اهتمام به نماز شب، نیازمند شرایط و زمینه‌هایی است که پاکی و تطهیر قلب از نخستین الزامات آن به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خلوت انسان با ذات اقدس الهی را از پایه های روشنی بخش دل عنوان کرد و یادآور شد: تفکر و تامل در افعال و اظهار ندامت و پشیمانی برای خطاها و گناهان و حرکت به سمت اصلاح آن از شروط احیای دل است.

وی ضمن تأکید بر این که یاد الهی زننده کننده قلوب و غفلت از ذات اقدس الهی میرای قلب آدمی را به دنبال خواهد داشت، به مراحل ششگانه روح آدمی اشاره نمود و اظهار داشت: از حقیقت آدمی گاهی به روح، نفس و گاهی به قلب یاد می شود.

سخنران این جلسه با بیان این که حیات روح آدمی در گرو کسب علم و آگاهی و کسب معرفت و دانش الهی است، اذعان داشت: باید از ظرفیت حضور در شهر مقدس قم و مجاورت با علمای بزرگوار حداکثر استفاده را برای کسب معارف ناب الهی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر مداومت در کسب آگاهی و معرفت افزایی تصریح نمود و یادآور شد: همواره باید از خداوند متعال استعانت نماییم تا حلاوت و شیرینی کسب معارف را در وجود ما نهادینه نمایند.

وی شک و دو دلی را از نخستین مراحل بیماری روح دانست و ابراز داشت: حقانیت انقلاب اسلامی و راهی که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، از ظرفیت مقابله با زیاده خواهی دشمنان اسلام برخودار بوده، زمینه ساز ظهور صاحب الزمان(عج) خواهد بود.

سخنران این جلسه در بخش پایان سخنان خود ضمن تأکید بر تحکیم مبانی فکری، تصریح کرد: کسب یقین از مؤلفه‌های تأثیرگذار در احیای روح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha