سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
  پلیس های مسلمان در هند با معضل ریش تراشی مواجه هستند!

حوزه/ جنجال ها زمانی آغاز شد که یک اداره پلیس در شهری در 150 کیلومتری دهلی نو، به افسران مسلمان دستور داد که ریش خود را بتراشند. درحالی که جامعه اسلامی هند این عمل را زیرپا گذاشتن حقوق مدنی می دانند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews، یک اداره پلیس در هندوستان که به افسران پلیس مسلمان گفته بود باید ریش شان را بتراشند، با جنجال و اعتراض عمومی از سوی جامعه محلی مسلمان روبرو شده است.

پلیس در شهر الوار ، در حدود 150 کیلومتری دهلی نو ، دستور زدن ریش افسران مسلمان را در روز پنجشنبه صادر کرد. آنیل پاریس دشمموک سرپرست پلیس این اداره در این باره به خبرنگاران گفت که در ابتدا به 32 افسر مسلمان اجازه گذاشتن ریش داده شد، اما بعداً نه نفر از آنها از «حق ریش» محروم شدند.

وی به دلایل تغییر موضع اداره پلیس در این رابطه اشاره ای نکردند.

این تصمیم به سرعت واکنش جامعه محلی مسلمان را برانگیخت. شیر محمد ، رهبر گروه مسلمانان الوار ، به دراین باره به خبرنگاران گفت: تراشیدن ریش مسلمانان علمی بسیار ناپسند و ناخوشایند است.

وی از پلیس خواست این دستورالعمل نادرست را متوقف سازد و به اعتقادات مذهبی و سنت های مردم احترام بگذارد.

دستور تراشیدن ریش که به مقاومت زیادی از سوی مسلمانان مواجه شد روز بعد ابطال گردید.

ادارات پلیس هند می توانند به دلایل مذهبی به مأموران اجازه دهند که ریش خود را نگه دارند.. این موضوع در گذشته با اختلاف نظرهایی مواجه شده است.  در سال 2016 ، به یک افسر مسلمان اجازه داده شد که ضمن روزه داری در ماه رمضان ، ریش بگذارد. اما وی اجازه نیافت که به طور دائمی ریش خود را نگه دارد. بعدها پرونده ای در این رابطه در دادگاه تشکیل شد و این افسر پلیس به نقض حقوق مدنی خود در هند اعتراض کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha