جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تاجر سیک در هندوستان، زمینش را برای ساخت مسجد اهداء کرد

حوزه/ یک فروشنده سیک در شهر پورقاضی در هندوستان، زمینی به مساحت 1000 فوت مربع را به جامعه اسلامی اهدا کرده است تا در آنجا مسجد بسازند. وی هدفش را ترویج فرهنگ همزیستی میان ادیانی اعلام کرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، یک پیرمرد سیک 70 ساله در شهر پورقاضی در منظرنگر واقع در ایالت اوترپرادش هندوستان، بخشی از زمین خود را به مسلمانان برای ساخت مسجد اهدا کرد.

سوخبیر سینگ بدی، که یک فروشنده پوشاک می باشد به مناسبت پانصد و پنجاهمین سالگرد بنیانگذار مکتب سیک ها، این زمین را جامعه اسلامی داد. و روز یکشنبه با حضور ظهیر فاروقی از پیشوایان مسلمان در شهر پورقاضی این توافق نامه با مسلمانان را اعلام کرد.

بدی با بیان اینکه هدفش ترویج پیام صلح و همزیستی متقابل می باشد گفت: من می خواهم این پیام را به دیگران برسانم که می توانیم در کنار همدیگر زندگی کنیم، به هم و مذاهب همدیگر احترام  بگذاریم. به همین جهت تصمیم گرفتم یک زمین به مساحت 1 هزار فوت مربع را به برادران مسلمانم به اسم خدا، عشق و انسانیت اهدا کنم.

در راستای همبستگی میان ادیانی، برخی از مسلمانان شهر پورقاضی در جشن سالگرد سیک ها پیوسته و دوشادوش آنان ایستادند.

سندیپ ورما یک پزشک و شخصیت برجسته هندو در جامعه پورقاضی گفت: این یک حرکت بسیار خوب از سوی جامعه سیک ها است و من نیز شخصا قصد دارم مقداری پول برای تاسیس مسجد اهداء کنم و از دوستانم نیز درخواست دارم چنین کاری را انجام دهند.

گفتنی است شهر پورقاضی با جمعیت 28 هزار نفر پیروانی از ادیان مختلف دارد و هرگز شاهد تفرقه و شورش های فرقه گرایی در منطقه حساس مظفرنگر نبوده است. این منطقه حتی در هنگام شورش های سرتاسری سال2013 در آرامش باقی ماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha