جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اختتامیه دوره خبرنویسی مدرسه علمیه دارالسلام

حوزه/ مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با بیان این که تعهد به آداب ذی طلبگی و مجهز بودن به علم و تقوا شرط مهم در فعالیت های رسانه ای است، گفت: طلبه ای که از رسالت طلبگی خود کم بگذارد و در ارتقاء علم و تقوای خود تلاشی نکند به درد فضای رسانه نمی خورد و قطعاً مضر هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه، در مراسم اعطای گواهی پایان دوره خبرنگاری طلاب مدرسه علمیه دارالسلام که ظهر امروز در محل این مدرسه برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور طلاب در عرصه های مورد تاکید رهبری، اظهار داشت: در متون فقهی ما این مسئله بحث شده است که اگر فهمیدیم مولای ما یک امری را از ما خواسته است و حتی آن امر مولا بصورت اجمالی هم به دست ما رسیده باشد باید به اصل تکلیف اقدام کنیم حتی اگر در مامور به وضعیت مکلف به هم مشخص نباشد.

وی ادامه داد: اگر یک امری به خطاب تفصیلی و روشن بیان شده باشد باید چکار کرد؟ در این وضعیت احتمال و شاید گفتن برای اینکه شانی خالی کنیم از آن وظیفه ای که بر عهده ما نهاده شده کار درستی نخواهد بود. دل مولا را از ما شاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین برته خطاب به طلاب حاضر در این مراسم بیان داشت: من و شما از حضرت آقا در طول این انقلاب خطاب به صورت صریح و مبین شندیم و همین امر و دستور تکلیف را برای ما تمام میکند.

وی افزود: حضرت آقا چندین بار مطالبه از ما داشته اند. چندین بار مستقیما فرمودند اَین عمار؟ چندین بار تاکید کرده اند که در وسط میدان به تبیین و روشنگری بپردازید.

مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با اشاره با بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب ایراد شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم را ملاحظه کنید. خطاب این بیانیه که جوانان و بخصوص شماهستید. در این بیانیه حضرت آقا چندین بار فرمودند: جوانان بیایند وسط میدان و کار رسانه ای انجام دهید.

وی با بیان اینکه گرفتن گواهی پایان دوره تکلیف را ساقط نمیکند، تاکید کرد: با یک دوره شرکت کردن در کلاس رسانه تکلیف از روی دوش ما برداشته نخواهد شد. بلکه فقط یک برگه آموزشی است برای اعزام به منطقه جنگی رسانه که در آنجا بتوانیم موثر واقع شویم.

حجت الاسلام و المسلمین برته ادامه داد: گرفتن گواهی پایان دوره برای این است که کار رسانه ای را فرا بگیریم تا در وسط جنگ رسانه ای بجنگیم نه اینکه رهبر انقلاب در وسط میدان باشد و ما در پشت جبهه دعا برای سلامتی ایشان کنیم!

وی افزود: تا کی باید کار تبیین و روشنگری را حضرت آقا شخصا بر دوش بکشند و ما فقط نظاره گر باشیم؟ کی باید اتفاق بیافتد که در جایی یک فتنه ای باشد و بچه های انقلابی بتوانند آن فتنه را خاموش کنند و حضرت آقا بیایند و خبر اقدام بچه های انقلابی را در خاموش کردن فتنه را بدهند.

مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با بیان اینکه طلاب در وهله اول باید رسالت علمی خود را انجام دهند تاکید کرد: باید این نکته را تاکید کنم، طلبه ای که از رسالت طلبگی خود کم بگذارد و در علم و تقوای خود کوشش نکند اصلا به درد فضای رسانه نمی خورد و قطعاً مضر نیز خواهد بود.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اظهار داشت: حضرت آقا در این بیانیه اشاره کردند به کار رسانه در سطح کشور و در سطح بین الملل و تلاش در جبهه رسانه ای را از جوانان مطالبه کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین برته در پایان خاطرنشان کرد: طلبه ای در فضای رسانه و حقیقی موفق است که مسیر درست علمی و عملی طلبگی را طی کرده باشد و لذا صرف گرفتن مدرک برای ورود به این فضا درست نیست بلکه قطعا می تواند مضر باشد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha