جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 873341
۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مسجد کمبریج برنده جایزه ملی شد

حوزه/ مسجد کمبریج، نخستین مسجد محیط زیستی در اروپا، به دلیل داشتن طراحی منحصر به فرد برای به حداقل رساندن استفاده از سوخت های کربنی، یک جایزه ملی مربوط به معماری دریافت کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از کمبریج ایندیپندنت، نخستین مسجد زیست محیطی اروپا در کمبریج به دلیل طراحی خاص و مشارکت هایی که در جامعه داشته، برنده یک جایزه ملی شد.

مسجد کمبریج موفق به دریافت جایزه «جامعه و ایمان» در بخش مربوط به جوایز عنوان پروژه معماران شد که به دلیل طراحی نوآورانه با استفاده از مواد پایدار و استفاده کارآمد این جایزه به مسجد تعلق گرفت. این جایزه مجدداً اهمیت طراحی پایدار در صنعت را تأیید کرد.

مسجد چند بعدی مذکور نمای جدیدی به سنت های اسلامی در عصر معاصر می بخشد. استفاده از الوار چوبی در سرتاسر زیرپایه های پروژه، این آرزوی کلی را که بتوان تا حد ممکن از کربن طبیعی استفاده کرد را برآورده نمود.

این مسجد به گونه ای طراحی شده است که بطور طبیعی در طول روز روشن باشد و تهویه شود.  حتی در اوج شلوغی ساختار مسجد  ضمن استفاده ترکیبی از فناوری های سبز از جمله برداشت آب باران و پمپ های منبع هوا برای به حداقل رساندن استفاده از سوخت های کربی کارآمدی دارد.

جوایز معماری برجسته در بریتانیا طیف وسیعی از سازه ها ، از پروژه های مدرسه  و مسکن گرفته تا محوطه سازی و ساختارهای مفرح را به رسمیت می شناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha