پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آشوبگران

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت با اشاره به فتنه های مختلف دشمنان علیه ایران اسلامی به فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: باید خوب تاریخ انقلاب را مطالعه و بررسی کنیم و بدانیم و آگاه باشیم که هر لحظه باید انتظار فتنه ای جدید از سوی دشمنان را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون اهل سنت شهرستان مریوان اظهار داشت: جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل، آرمان‌هایی را در جهان اسلام دنبال می‌کند که به هیچ وجه به مذاق دشمنان و ابرقدرت‌ها خوش نمی‌آید، بنابراین در طول این ۴۰ سال از عمر این انقلاب بارها شاهد توطئه و فتنه‌گری‌های آنان بوده‌ایم.

کارشناس علوم دینی اهل سنت، به برخی از این توطئه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اولین و شاید بزرگ‌ترین توطئه دشمنان، تحریک رژیم بعث صدام علیه ایران و تحمیل جنگ هشت‌ساله بود که خسارت‌های زیادی به کشور وارد آورد ولی در نهایت دشمن بعثی که به اربابان خود قول تصرف تهران را در چند روز داده بود، شکست مفتضحانه‌ای از رزمندگان ما خورد.

وی با تأکید بر اینکه کودتا، عملیات طبس، سرنگون کردن هواپیمایی مسافربری و... نمونه‌های دیگری از این توطئه‌هاست، ادامه داد: طولی نکشید که دشمن متوجه شد که از طریق نظامی نمی‌تواند بر جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، لذا روش مبارزه خود را به‌کلی تغییر داد و به جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی روی آورد.

ماموستا ایزدی در ادامه سخنان خود گفت: در این میان دشمن در کنار دشمنی‌هایش با ملت ایران، نیروهای برانداز، ضدانقلاب، اپوزیسیون و... را علیه جمهوری اسلامی حمایت می‌کرد و با این کار بسیار امید داشت که نظام از پای درآید ولی این‌گونه نشد.

کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: با این وجود دشمن از شکست‌های پی در پی خود خسته نشد و این بار پروژه نفوذ در کشور را مورد امتحان قرار داد.

ماموستا ایزدی تصریح کرد: در این پروژه برخی از عناصر خودفروخته داخلی را با وعده‌هایی مختلف تطمیع و به سمت خود کشاند و زمینه فتنه‌انگیزی در کشور را آماده کرد و اولین فتنه دشمن در سال ۷۸ کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه فتنه سال ۷۸ با درایت ملت با بصیرت ایران به‌سرعت خاموش گردید؛ عنوان کرد: دقیقاً ده سال بعد از بی‌نتیجه بودن این فتنه، در سال ۸۸ فتنه‌ای با برنامه‌تر و گسترده‌تر در کشور به رهبری دشمنان خارجی و عوامل خودفروخته داخلی در کشور به وقوع پیوست و در این آشوب، فتنه گران اصل نظام را مورد هدف قرار داده بودند.

کارشناس علوم دینی اهل سنت افزود: خوشبختانه این فتنه نیز توسط ملت همیشه در صحنه ایران بعد از چند روز کاملاً خنثی گردید.

وی در ادامه با فتنه هفته گذشته در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اعلام ناگهانی افزایش قیمت بنزین از سوی دولت شوک بزرگی بر جامعه بود و به همین علت مردم دست به اعتراضات مسالمت‌آمیز در سطح خیابان‌ها زدند.

ماموستا ایزدی ادامه داد: جالب اینجاست که عوامل فتنه و اغتشاشگر در کمترین زمان ممکن خود را در صفوف مردم معترض به این اصلاح قیمت جای دادند و در پوشش مردم، اموال عمومی، دولتی و خصوصی را در بسیاری از شهرهای کشور تخریب کردند.

کارشناس علوم دینی اهل سنت تأکید کرد: این فتنه‌گری که در خارج از مرزها مدیریت می‌شد هم توسط مردم خاموش گردید و در اولین روزهای این فتنه مردم صفوف خود را از اغتشاشگران جدا نمودند و نشان دادند که تخریب‌کنندگان بیت‌المال اهداف دیگری به‌جز اعتراض به گرانی بنزین دارند.

ماموستا ایزدی در پایان سخنان خود گفت: باید خوب تاریخ انقلاب را مطالعه و بررسی کنیم و بدانیم و آگاه باشیم که هر لحظه باید انتظار فتنه‌ای جدید از سوی دشمنان را داشته باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha