پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر بازدید امام جمعه هشتگرد از خبرگزاری حوزه

حوزه/ امام جمعه هشتگرد در جریان بازدید از خبرگزاری «حوزه، گفت: «دانشنامه خانواده» با ۱۳۷۲ مدخل در حال تحقیق و تدوین است و تاکنون ۱۰۰ مدخل نهایی شده و پیش بینی می شود تا پایان سال دو جلد از دانشنامه چاپ و در اختیار جامعه علمی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری، امام جمعه هشتگرد در بازدید از خبرگزاری حوزه، گفت: اگر مردم روحانیت را قبول کردند، حرفهایشان را می پذیرند و مهمترین مسئله در این رابطه ارائه خدمات اجتماعی از سوی حوزویان، ارتباط با مردم و همراهی و محبت به آنها است.

وی در ادامه مهمترین رسالت ائمه جمعه را همراهی با مردم عنوان کرد: دشمن برای جدایی مردم از روحانیت همه تلاش خود را بکار گرفته و در این راستا از هیچ فعالیتی چشم پوشی نکرده است، همه این موارد باعث شده دیواری بین مردم و روحانیت تصور شود و تا این دیوار فرو نریزد نمی توان کاری از پیش برد.

 امام جمعه هشتگرد اضافه کرد: در همین رابطه تلاش شد با حضور در بطن جامعه و ارائه خدمات اجتماعی این دیوار را برداریم. از جمله اقدامات می توان به حضور در مساجد، برقراری ارتباط با مردم، رفع مشکلات مردم و ساماندهی دست فروشان شهرستان با در اختیار قرار دادن مصلای نماز جمعه اشاره کرد.

مختاری اظهار کرد: همین ارتباط با مردم و رسیدگی به مشکلات آنها باعث شد که در جریان اعتراضات مسئله افزایش قیمت بنزین، در هشتگرد شاهد حادثه خاصی نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر مردم به جایگاه امام جمعه اعتماد دارند، چون می دانند در تریبون نماز جمعه متعلق به خود آنان است و مشکلات آنها گفته می شود.

امام جمعه هشتگرد به تاسیس پژوهش سرا در این شهرستان اشاره کرد و با بیان این که در حوزه سبک زندگی منبع قوی وجود ندارد و اگر چه کتابهایی دراین باره نوشته شده، ولی همه شئون زندگی رال در بر نمی گیرد، افزود: در پژوهش سرای حوزه علمیه هشتگرد، «دانشنامه خانواده» با ۱۳۷۲ مدخل در حال تحقیق و تدوین است و تاکنون نیز ۱۰۰ مدخل نهایی شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال دو جلد از دانشنامه چاپ و در اختیار جامعه علمی قرار گیرد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران خبرگزاری حوزه، گفت: این روزها شاهد اتفاقات خوبی در خبرگزاری حوزه هستیم که از جمله آن معرفی خدمات اجتماعی حوزویان به مردم، نشر مبانی دین در عرصه بین الملل، و... است. 313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha