جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امامزاده موسی مبرقع (ع)

حوزه/ مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) بابیان این‌که امامزاده موسی مبرقع (ع) قابلیت تبدیل‌شدن به قطب فرهنگی را دارد، گفت: مراجع عظام تقلید و بزرگان دینی به‌صورت همیشگی به زیارت امامزاده موسی مبرقع (ع) مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صدر،  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مظلومیت و گمنامی امامزاده موسی مبرقع (ع) اظهار کرد: باوجود زحماتی که تاکنون کشیده شده تنها نیمی از مردم قم از وجود امامزاده موسی مبرقع (ع) در شهر قم اطلاع دارند که جای سؤال دارد.

وی بابیان این‌که به دنبال معرفی کرامات و شخصیت ایشان به همه مردم کشور هستیم، ابراز داشت: مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی و دینی به‌صورت مداوم و همیشگی به زیارت این امامزاده مشرف می‌شوند که نشان‌دهنده جایگاه بالای این امامزاده است و قطعاً باید معرفی این امامزاده به مسلمانان بیش‌تر از قبل صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام صدر به طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) اشاره کرد و گفت: در سفری که مقام معظم رهبری در سال 89 به قم داشتند طرح این امامزاده مصوب شد حتی رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که اگر هرکدام از امامزاده‌هایی که در قم هستند در شهرهایی دیگر بودند به قطب فرهنگی تبدیل می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 نیز در بازدیدی که جمعی از نمایندگان دولت داشتند مصوب شد که شهرداری قم و اداره مسکن و شهرسازی با همکاری یکدیگر تملک‌ها را انجام بدهند که تا حدود زیادی خوب پیش رفت اما بروز مشکلات اقتصادی کار را متوقف کرد و هم‌اکنون تنها 10 پلاک برای تملک باقی‌مانده است که باید تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام صدر برگزاری اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) را موردتوجه قرارداد و گفت: این مراسم به‌منظور شناساندن بهتر این امامزاده به مردم برگزار می‌شود و تاکنون در مدت‌زمان بسیار کمی که فراخوان داده‌شده 50 اثر به دبیرخانه ارسال‌شده است.

وی افزود: آیین غبارروبی امامزاده با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) دیگر برنامه‌ای است که در روزهای پیش رو برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) تصریح کرد: شب پنج‌شنبه که مصادف با شب رحلت ایشان است برنامه سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزامحمدی و همچنین مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha