شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرهنگ سیاست

حوزه/ اصلی‌ترین قدم در اصلاح فرهنگ جامعه، اصلاح فرهنگ حاکم بر عملکرد سیاسیون و مدیران کشور است، نه فرهنگ‌های رایج بین توده مردم همچون پوشش و مصرف و...!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام امین قبیتی، از فعالان فرهنگی و یکی از مدیران مدارس وابسته به حوزه اهواز در یادداشتی بر نقد عملکرد مسئولان اجرایی خوزستان نوشت؛

اصلی‌ترین قدم در اصلاح فرهنگ جامعه، اصلاح فرهنگ حاکم بر عملکرد سیاسیون و مدیران کشور است، نه فرهنگ‌های رایج بین توده مردم همچون پوشش و مصرف و...!

وقتی تأثیر کم‌کاری و سوء مدیریت کارگزاران و مدیران نظام را بر سبک زندگی مردم و جوانان می‌بینیم، پی می‌بریم که مؤثرترین عامل در اصلاح و تربیت جامعه، اصلاحِ فرهنگ سیاسی کشور است.

به‌عنوان مثال؛ کم‌کاری و ضعف شدید مدیران خوزستان به‌خصوص در حوزه آب و فاضلاب و مدیریت شهری بر تقویت فرهنگ راحت‌طلبی، سهل‌انگاری و عافیت‌طلبی مردم مسأله‌ای است که با یک اقدام فرهنگی خُرد مانند نصیحت و سخنرانی و... اصلاح نخواهد شد.

روند چند ساله اخیر حاکم بر مدارس خوزستان و تعطیلی‌های مکرر به‌گونه‌ای است که دانش آموزان فعلی و مدیران فردای جامعه به‌راحتی و با شوق از این عقب‌ماندگی علمی استقبال نموده و احساس خُسران ندارند! این آسیب کمی است!؟

آسیب تربیتی فقدان روحیه جهادی و ایثار در مدیران اجرایی، خسارت سنگینی برای نسل آینده است که فقط با اصلاح در نظام الگوگیری و شناساندن الگوهای متعالی مدیریت و معرفی مردانی از جنس باکری‌ها، چمران‌ها و همت‌ها قابل اصلاح خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غیبی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    وضعیت اسفبار حاکم بر خوزستان در موضوع فاجعه آب و فاظلاب حاکی از عافیت طلبی و ضعف مدیران مسئول در خصوص شعار دروغین حقوق شهروندی بود.