جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ برگزاری کنگره ملی آیت الله تالهی

حوزه/ حجازی گفت: انقلاب اسلامی، مرهون خدمات روحانیت و حوزه‌های علمیه است، چرا که روحانیت در طول این سال ها برای بر افراشتن پرچم اسلام و بصیرت افزایی در جامعه از خود گذشتگی های فراوانی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سید محمد کاظم حجازی، دبیر کنگره ملی آیت‌الله تالهی، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی آیت‌الله تالهی در همدان،  با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مرهون خدمات روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌باشد، اظهار داشت: از خودگذشتگی هایی که روحانیت در طول این سال ها برای بر افراشتن پرچم اسلام و  بصیرت افزایی در جامعه انجام داده اند، گواه این موضوع است.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه شهید مدنی، خاطر نشان کرد: در این موسسه در جهت آشنا کردن جامعه با نقش روحانیت و فعالیت‌های آنان، همه اعضا مکلف هستند تا ضمن توجه به موضوع انقلاب در این زمینه دست به پژوهش‌هایی بزنند.

حجازی افزود: از اقداماتی که موسسه شهید مدنی در این مسیر انجام داده است، باید به برگزاری بزرگداشت آیت‌الله نجفی در دو سال گذشته اشاره کرد که با استقبال خوبی از طرف پژوهشگران و مردم همراه شد.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره و مراسم‌ها شروع کار است، ابراز داشت: ادامه‌دهنده این مسیر و تثبیت کننده آن، باید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باشند و با بصیرت افزایی در جامعه مردم را با ابعاد وجودی این شخصیت‌ها آشنا کنند.

دبیر کنگره ملی آیت‌الله تألهی خاطر نشان کرد: امسال نیز برای برگزاری کنگره آیت‌الله تألهی در گام اول طرح موضوعی در سطح سراسری انجام شد، تا بتوانیم در کنگره همه ابعاد را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این همایش همه نهادها و ارگان‌ها با تمام وجود به میدان آمدند، یادآور شد: باید تشکر ویژه ای از رسانه ملی داشته باشیم که با همراهی خوب خود، نقش مهمی را در این همایش ایفا کرد.

حجازی با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی آیت‌الله تألهی اظهار داشت: در حدود ۳۵۰ نفر در طول این مدت یاور ما بودند، که هدف همه آنها، برگزاری این کنگره به بهترین نحو بود.

در ادامه اکبر عروتی‌موفق، دبیر علمی کنگره آیت‌الله تألهی، با اشاره به اینکه قسمت علمی کنگره در دو بخش تدوین آثار و تعیین محورهای فراخوان کنگره کار خود را شروع کرد، یادآور شد: گروه تدوین آثار، کار خود را از پاییز سال گذشته و با همراهی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شروع کرد.

وی افزود: مهم ترین وظیفه این گروه احیای آثار آیت‌الله تألهی بود و لذا در این راستا، گردآوری و تایید آثار از اهمیت بالاتری برخوردار بود.

 عروتی‌موفق به اقدامات صورت گرفته در این کارگروه اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت‌های انجام شده می‌توان به تدوین و تنظیم اثار آیت‌الله تالهی اشاره کرد که توانستیم تعداد ۹ کتاب از دست نوشته های ایشان را جمع آوری و به مرحله چاپ برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه در مدت تعیین شده تعداد ۵۰ مقاله ارزشمند به دبیرخانه وارد شد، ابراز داشت: ۳۵ مقاله در این کنگره مورد تایید داوران قرار گرفت که، در مجموع مقالات به چاپ رسیده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha