پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی ، استاد حوزه علمیه قم

حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی گفت: زیارت مستمر امامزاده موسی مبرقع(ع) جزو سیره اصلی علما و بزرگان بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خطیب و سخنران حوزوی، پنج شنبه شب طی سخنانی در مراسم سالگرد ارتحال امامزاده موسی مبرقع(ع) که با حضور گسترده مردم در محل این امامزاده و چهل اختران قم برگزار شد، با تاکید بر این که بر اساس آموزه های قرآن و عترت، مهم ترین و برترین مساله، شناخت و معرفت نسبت به خدای متعال است، اظهار داشت: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند برترین فرائض، معرفت به پروردگار عالم و به واسطه آن اقرار به بندگی و عبودیت است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی افزود: از این منظر باید توجه داشت که اساساً حقیقت بندگی به کثرت نماز و روزه و عبادات نیست بلکه به کثرت تفکر در امر خدا و معرفت به پروردگار است که این معرفت نیز البته در سایه معرفت نسبت به پیامبر (ص) و امام معصوم(ع) حاصل می شود.

این استاد و خطیب حوزوی همچنین گفت: بر اساس کلام ائمه طاهرین(ع)، تنها راه خداشناسی و کسب سعادت حقیقی، از طریق پیامبر و اهل بیت (ع) است چنان که در روایات ما از امام به صراط الله المستقیم یاد شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که امامزاده موسی مبرقع(ع) از جمله شاخص ترین امامزادگان واجب التعظیم است، ابراز داشت: علما و بزرگان ما همچون آیات عظام مرحوم بروجردی، مرحوم مرعشی نجفی و مرحوم آیت الله العظمی بهجت و دیگران، جزو سیره نورانی شان این بوده که به صورت مستمر به زیارت امامزاده موسی مبرقع(ع) می آمده اند و بر این امر تاکید بسیار داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی همچنین گفت: این امامزاده واجب التعظیم در زمان امام هادی(ع) محل رجوع مومنین و از راویان مطرح حدیث بوده و حتی امام جواد(ع) پدر بزرگوارشان، ایشان را به عنوان وصی امور مالی و مسئول موقوفات تعیین کردند که این مساله دلالت بر سلامت و تقوای بالای ایشان دارد.

وی بیان داشت: ادب و تواضع در برابر امام معصوم و ولایتمداری به معنای واقعی کلمه از جمله شاخصه های برتر امامزاده موسی مبرقع (ع) است که خود این مساله از مهم ترین ادله افضلیت و تکریم ما نسبت به این بزرگوار است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha