جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: شاهد دستاوردهای امید بخش در کاهش قدر مطلق بیسوادی ، استقرار عدالت آموزشی ، تسهیل دسترسی بیسوادان و کم سواد آن به فرصت ها و منابع آموزشی و تنوع بخشی به روندها و رویدادهای ارائه ی خدمات سواد آموزی بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محسن حاجی میرزایی، به مناسبت هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در پیامی، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آموختن در تمامی ادیان الهی از مفهومی جهان شمول برخوردار است و قداست و ارزش ذاتی این مفهوم به اندازه ای است که خداوند علیم در قرآن کریم با سوگند به قلم و آنچه به وسیله ی آن نگاشته  می شود نسخه ای شفا بخش را معرفی کرده است .

براین باورم که سواد آموزی به عنوان فرصت دوم آموختن ، حق اولیه بیسوادان و نیروی محرکه توسعه ی انسانی است که مسیر دستیابی جامعه به عدالت  آموزشی ، خود گردانی آموزشی ، مهارت آموزی و مشارکت همه جانبه ی اجتماعی را هموار می کند .

اعتقاد دارم سواد آموزی در تراز جمهوری اسلامی فراتر از یک اولویت آموزشی ، در واقع یک سرمایه گذاری زیر بنایی برای آینده و اولین قدم به سوی توانمند سازی افراد جامعه برای استفاده از اشکال جدید سواد است .

در این راستا لازم است طراحی و تولید توسعه محور برنامه های سواد آموزی و تنوع بخشی به اشکال فرصت دوم آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اهتمام در گسترش کارکرد های مهارت سواد در زندگی افراد بیسواد و کم سواد و توانمند ی آنان را برای بهبود نقش ها و مسئولیت ها ی اجتماعی و همچنین رفاه و بهبود شرایط زندگی به طور جدی پیگیری نماییم .

هر چند کارهای زیادی انجام شده است، اهداف دست نیافتنی زیادی از جمله ریشه کنی بیسوادی ، طراحی و ارائه ی هدفمند برنامه های آموزشی خاص به افراد کم سواد در کنار توجه به تحریک تقاضا در باقی مانده ی بیسوادان برای حضور در برنامه های سواد آموزی همچنان پیش روی ماست .

در سایه ی چهل سال خدمت بی منت و همت و کار مضاعف همکاران خدوم در سواد آموزی ، شاهد دستاوردهای امید بخش در کاهش قدر مطلق بیسوادی ، استقرار عدالت آموزشی ، تسهیل دسترسی بیسوادان و کم سواد آن به فرصت ها و منابع آموزشی و تنوع بخشی به روند ها و رویدادها ی ارائه ی خدمات سواد آموزی بوده ایم که بدین مناسبت مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش و سخت کوشی همکاران محترم و فعالان عرصه سواد آموزی اعلام می نمایم و برای این عزیزان آرزوی توفیق دارم .

اطمینان دارم در سایه عنایت خداوند با ارائه ی طرح ها و برنامه های عالمانه تر قادر خواهیم بود دستاوردهای کشور را در این زمینه ارتقا دهیم و افق های روشن تری پیش رو داشته باشیم .

محسن حاجی میرزایی

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha