جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر گفت: یکی از حیله‌های مهم شیطان این است که چشم انسان را به نعمات می‌بندد، نعمت‌های الهی را در چشم او کوچک و نقمات و نداشته ها را بزرگ‌نمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س)،‌ اظهار داشت: یکی از حیله‌های مهم شیطان این است که چشم انسان را به نعمات می‌بندد، نعمت‌های الهی را در چشم او کوچک و نقمات و نداشته ها را بزرگ‌نمایی می‌کند.

وی افزود: انسان نباید نداشته‌هایش را بزرگ بشمارد، بلکه قدر داشته‌هایش را بداند و شکرگزار درگاه الهی باشد؛ چراکه رحمت الهی وسیع است و بر اساس حکمت به انسان عطا می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بعضی از اعمال و حسنات انسان نیز هرچند در ظاهر کوچک باشند، اما برکات بزرگی را به دنبال دارند و نباید هیچ‌گاه حقیر شمرده شوند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کمک به ایتام و رحم نمودن به آن ها باعث جذب رحمت الهی می شود به همین خاطر رحم کردن به ایتام هیچ‌گاه نباید کوچک به‌حساب بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآور شد: حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند خداوند چهار مطلب را در چهار مطلب دیگر مخفی نگه‌داشته است به همین خاطر باید هیچ‌چیزی حقیر شمرده نشود. اولین موردی که خداوند آن را مخفی نگه‌داشته این است که رضایت خدا در طاعتش قرار داده به همین خاطر هیچ عبادت و طاعتی نباید کوچک شمرده شود چه‌بسا همین اطاعت کوچک رضای خداوند را در پی دارد و باید تمامی فرایض انجام و محرمات ترک شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: خشم خدا در معصیت مخفی نگه‌داشته شده است، پس نباید هیچ گناهی حقیر به‌حساب بیاید. اجابت خدا در میان  ادعیه مخفی بوده و همچنین خداوند اولیاء خود را در میان بندگانش مخفی نگه‌داشته است.

وی یادآور شد: بعضی از امور به چشم نمی‌آیند اما اگر به آن‌ها توجه شود هم می‌تواند  باعث رشد و تعالی انسان شود و هم می‌تواند زمینه‌ساز ضلالت باشد، چراکه همین اعمال به‌ظاهر کوچک مثل تسبیحات بعد از نماز، سجده شکر بعد از اقامه نماز، حضور بر سر مزار والدین و کمک به ایتام و اعمال حرام مثل دروغ‌گویی، غیبت، نگاه به نامحرم آثاری دارد که می‌تواند سعادت و شقاوت انسان را در پی داشته باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha