جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیراز در پیامی به همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی تاکید کردند: از باب روشنگری و خبر رسانی صحیح در مقابل دروغ ها و تهمت های دشمنان لازم است هر سال این همایش به عنوان یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار شود تا حقیقت امر روشن و خلاف گویی ها فاش گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی  فاضل لنکرانی که امروز چهارشنبه 5دی ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، قم برگزار شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هرچیز تشکیل این همایش را به همه دست اندرکاران گرامی و حضار تبریک می گویم و امیدوارم نتایج قابل توجهی برای جهان اسلام و شیعه داشته باشد.

برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می کنند رابطه مراجع، بزرگان، علمای شیعه و حوزه های علمیه با قرآن آنقدر نزدیک بوده و هست که جدایی آن ها از هم ممکن نیست.

تفاسیر مهمی که علمای شیعه برقرآن نوشته اند و کتابهایی همچون آیات الاحکام که در فقه شیعه جایگاه مهمی دارد و دروس متعددی که در حوزه های علمیه به عنوان درس تفسیر همواره برقرار است بهترین شاهدان براین مدعا است.

 ولی از باب روشنگری و خبر رسانی صحیح در مقابل دروغ ها و تهمت های دشمنان لازم است هر سال این همایش به عنوان یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار شود تا حقیقت امر روشن و خلاف گویی ها فاش گردد.

امسال این همایش ارزشمند به نام حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی تشکیل یافته تا دیدگاه های علوم قرآنی ایشان مورد بررسی و  استفاده قرار گیرد و این سنت حسنه سال های آینده هم به نام علمای بزرگ دیگر شیعه تکرار گردد و مخصوصا نسل جوان طلاب به اهمیت این امر مواقف گردد.

اینجانب بار دیگر لازم می دانم که از تمام کسانی که به فکر تشکیل چنین همایش مفید و موثری افتاده اند و برای پیاده کردن آن زحمت کشیده اند، تشکر وافر نمایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha