جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن قمرزاده

حوزه/ تا کنون 350 مقاله به دبیرخانه همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رسید که از بین این افراد 100 مقاله از سوی اساتید سطح عالی حوزه بوده است. از این تعداد 200 اثر پذیرفته شده است. از این تعداد 47 مقاله رتبه ارائه سخنرانی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده پیش از ظهر امروز همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد با بیان این که مجموع مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اهتمام جدی به بحث قرآن دارد و شاهد این مسئله آثاری است که در این عرصه از سوی این مرکز تولید شده است گفت: از جمله اهتمامی که به قرآن از سوی این مرکز است، برگزار درس خارج در بخش تفسیر، آموزش مجموع تخصصی تفسیر علوم قرآن در سطوح 1 تا 4، تربیت 30 پژوهشگر متخصص، برگزاری 24 نشست علمی تخصصی و... می باشد.

دبیر علمی همایش بیان داشت:  هدف از برگزاری این همایش آشنا سازی جامعه علمی با کتاب مدخل التفسیر و دیگر آراء علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، رفع تهمت در عدم توجه فقهای شیعه به امر قرآن و تفسیر، ایجاد موج تحقیقات قرآنی در فضای علمی حوزوی و دانشگاهی، زمینه و مقدمه سازی برای برگزاری همایشی بین الملیی از دیدگاه های فقه القرآنی و تفسیری معظم له، پس از تبیین مبانی علوم قرآنی آن عالم فرزانه است.

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده گفت: تا کنون 350 مقاله به دبیرخانه رسید که از بین این افراد 100 مقاله از سوی اساتید سطح عالی حوزه بوده است. از این تعداد 200 پذیرفته شده است. از این تعداد 47 مقاله رتبه ارائه سخنرانی پیدا کرده است.

وی بیان داشت: دیگر دستاورد این همایش این بود یک چهارم مقالات قبل از برگزاری همایش چاپ شده است.

دبیر همایش افزود: از ثمرات برگزاری این همایش ملی رونمایی از کتاب فقه القرآن مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در2 مجلد،  آماده سازی3 کتاب مجموعه مقالات از مراکز جامعه الزهراء، مرکز پژوهش های اسلامی، حوزه علمیه معصومیه خواهران، موسسه تمهید، چاپ 3 کتاب از سلسله نشست های قرآنی ( 1و 2) و چکیده مقالات همایش توسط مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) می باشد.

وی بیان داشت: قبل از برگزار همایش ملی، 12 پیش نشست علمی در 6 استان، مشهد، مرکز مدیریت خواهران استان اصفهان، مجتمع علوم اسلامی کوثر تهران، مرکز پژوهش های اسلامی وتخصصی سطح 4 الزهراء گرگان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه هدی قم برگزار شد.

وی اظهارداشت: تاکنون از 7 ملیت ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، هند و آذربایجان و همچنین چندین مراکز استان همچون قم، شیراز، اصفهان، تهران، سمنان، خوزستان، بوشهر، گرگان، خراسان شمالی و رضوی و شهرهای تابعه مقالاتی دریافت شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده با بیان این که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌، مجموعه پیشران حوزه در عرصه نو و آکادامیک است و  می تواند در این موضوعات اثرگذار باشد، گفت: همین مسئله نشان از اهمیت راه اندازی این مرکز از سوی آن عالم ربانی بوده است.

وی بیان داشت: در این مرکز تلاش شده است 300 ریز موضوع در عرصه پژوهش در بحث علوم قرآنی استخراج و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha