سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور

حوزه/ بختیاری گفت: عبارت «نهاد انقلابی کمیته امداد»، در بیانات حضرت آقا، تاکیدی بر این موضوع است که یکی از رسالت‌های کمیته امداد، این است که انقلابی باشد و انقلابی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری جوادالائمه(ع) دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه سفر به همدان بیستمین سفر استانی اوست، اظهار داشت: در این سفر ها برای خود تکلیف می‌دانیم که با نمایندگان ولی فقیه در استان، به عنوان استوانه‌ها و سکان داران حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان، دیدار داشته باشیم.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) را باید از شجرات طبیه‌ای دانست که حضرت امام خمینی(ره) آن را غرس کردند و آن را از خود به یادگار گذاشته اند.

بختیاری با تاکید بر اینکه مسئولیت حساس و سنگینی برعهده کمیته امداد قرار داده شده است، خاطر نشان کرد: بعد از تنفیذ اساسنامه کمیته امداد، توسط رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۹۴، ماموریت‌ها و وظایف این نهاد سنگین‌تر و حساس‌تر شد و علاوه بر وظایف قبلی خود، شناسایی نیازمندان هم به ماموریت‌های آن اضافه شد.

وی تصریح کرد: عبارت «نهاد انقلابی کمیته امداد»، در بیانات حضرت آقا، تاکیدی بر این موضوع است که یکی از رسالت‌های کمیته امداد، این است که انقلابی باشد و انقلابی بماند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه رهبری نسبت به امانتی که از امام خمینی(ره) به ایشان رسیده است، نظر ویژه ای دارند، ابراز داشت: در حکمی بنده نیز، رهبر معظم انقلاب بر مسئله توانمند سازی و ایجاد درآمد ثابت در کنار حرمت گذاری و تکریم مردم بسیار تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد سالانه موظف به ایجاد هزار شغل است، خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) توانست به جای ۷۰ هزار شغل، در سال ۹۶ که اولین سال اجرای طرح اشتغال زایی بود، ۱۷۰ هزار شغل و در سال دوم ۱۴۸ هزار شغل، در سراسر کشور ایجاد کند.

بختیاری سرپرست ۷۰ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را بانوان عنوان کرد و گفت: ما به دنبال اجرای برنامه‌ای بودیم که علاوه بر اینکه این افراد اشتغال و منبع درآمدی داشته باشند، به وظیفه مادری خود نیز برسند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد علاوه بر ایجاد شغل برای افراد تحت پوشش خود، بر روند انجام کارها نیز نظارت دارد و در طول مسیر این افراد را تنها نمی گذارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت کشور چین، ایجاد اشتغال خانگی بوده است، ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به دلیل اینکه باید بعد معنوی و اسلامی موضوع را هم مراقبت کند، در کنار ایجاد شغل به دنبال ترویج خانه‌داری و ایفا نقش مادری این افراد هم می‌باشد و به دست آوردن این هدف، نقطه مطلوب ما است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری جواد الائمه(ع)، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، خاطر نشان کرد: افتتاح این مرکز از اتفاقات بسیار خوبی است که بحمدالله امروز در همدان شاهد آن هستیم و امیدواریم این مسیر ادامه دارد باشد.

بختیاری با تشکر از اقدامات حجت الاسلام والمسلمین شعبانی و آیت الله موسوی اصفهانی در موضوع محسنین در استان همدان، یادآور شد: حمایت ها و سرکشی بزرگان استان همدان، انصافا بسیار تاثیر گذار بوده است و ما باید از این افراد تشکر ویژه ای داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha